همشهری‌آنلاین: دبیر شورای عالی فضای مجازی از کاهش هزینه میزبانی وب سایت در داخل کشور در مقایسه با میزبانی های خارج از کشور خبر داد.

وب

به گزارش ایرنا، مهدی اخوان بهابادی با اشاره به میزبانی سایت‌هایی با محتوای فارسی در کشور گفت: در حال حاضر میزان هزینه میزبانی سایت در خارج از کشور بسیار بالاست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تفاوت قیمت میزبانی داخلی و خارجی کم شده است گفت: تغییراتی که در این زمینه اعمال می کنیم هزینه میزبانی برای وب سایت داخلی را در مقایسه با وب سایت خارجی کاهش یابد.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی خاطرنشان کرد: کاهش هزینه میزبانی وب سایت ها در داخل کشور موجب سوق دادن مردم از استفاده از دیتا سنتر‌های بومی می‌شود.

وی اضافه کرد: شورای عالی فضای مجازی به دنبال این است که دسترسی به محتوای ایرانی و اسلامی را برای مردم درباره محتواهای خارجی راحت تر کند و از سوی دیگر هزینه دسترسی برای ارایه کنندگان محتوا و کاربران کاهش داده شود.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اینکه در سال های اخیر فعالیت زیادی شده تا میزبانی پورتال ها و وب سایت دستگاه های حاکمیتی و دولتی به داخل کشور منتقل شود افزود: اکنون بیش از 96 درصد میزبانی ها به داخل منتقل شده است اما بخش خصوصی کوچکترین بهره ای از این فعالیت نبرد.

وی توضیح داد: هدف از این کار این بود که بخش خصوصی فعال در دیتا سنتر بازاری برای خود داشته باشد. این انتقال اتفاق افتاد اما بخش خصوصی بهره ای از آن نبرد.

کد خبر 199097
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز