همشهری آنلاین: سازمان جاسوسی امریکا موسوم به سیا و باراک اوباما رئیس جمهور این کشور، در حالی‎که حملات پهپادهای امریکایی به خاک یمن در طول هفته‎های گذشته به شدت افزایش یافته، در این مورد سکوت اختیار کرده‎اند.

drone

به گزارش پرس تی‌ وی مقامات امریکایی همچنان تلاش دارند تا کشتار هدفمند مسلمانان در کشورهای مختلف را قانونی جلوه دهند.

روزنامه لس‎آنجلس تایمز روز پنجشنبه در گزارشی در همین خصوص نوشت: افزایش حملات تروریستی پهپادهای امریکایی در یمن در حالی اتفاق افتاده است که دولت اوباما در نظر دارد تا یکسری قوانین و مقررات را برای چگونگی انجام کشتارهای هدفمند خود تنظیم کند تا به این ترتیب چگونگی اضافه کردن نام شبه‎نظامیان مدنظر به فهرست کشتار واشنگتن، و این‎که چه کسی شواهد را مورد بررسی قرار دهد و چه سازمانی دستور انجام عملیات را صادر کند، مشخص شود.

روزنامه مذکور در ادامه با اشاره به اظهارات یک مقام امریکایی که نامی از وی نیاورده، اعلام کرد که دستور العمل موسوم به «کتابچه ضد تروریسم دولت» که مجموعه این قوانین و مقررات را در خود جای می‎دهد، هنوز کامل نشده است.

این گزارش در ادامه با اشاره به بمباران تروریستی روز چهارشنبه مرکز یمن از جانب پهپادهای امریکایی که چهارمین حملات مشابه در ۵ روز گذشته بوده، اعلام کرده است که سازمان سیا و مقامات دولتی امریکا از ارائه هرگونه اظهار نظری در خصوص افزایش حملات پهپادها و کشتارهای هدفمند، خودداری کرده‎اند.

بر اساس مطالب منتشر شده در وبسایت Long War Journal ، امریکا در سال ۲۰۱۲ میلادی ۴۲ حمله موشکی را به وسیله پهپادهای خود در یمن انجام داده که این آمار در مقایسه با ده مورد حمله موشکی پهپادهای امریکایی به یمن در سال ۲۰۱۱، افزایش قابل ملاحظه‎‌ای را نشان می‎دهد.

این در حالی است که عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور یمن در سفر ماه سپتامبر خود به امریکا، از واشنگتن به خاطر حملات پهپادها در یمن و آنچه که کشتار هدفمند شبه‎نظامیان در این کشور توصیف کرد، قدردانی کرده است.

کد خبر 198917
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز