رئیس بنیاد جهانی انرژی با بیان اینکه مصرف انرژی در ساختمان‌های تهران چندصد برابر کشورهای اروپایی است، افزود: مطالعات نشان داده که ایران از پتانسیل و ظرفیت بسیار بالایی برای صرفه‌‌جویی در مصرف انرژی برخوردار است و باید به‌گونه‌ای حرکت کند که به کشورهای اروپایی برسد.

انرژی برق

ولفانگ نیومن در هفتمین همایش مدیریت سبز ایران با بیان اینکه تا سال2030 میلادی مصرف انرژی جهان تا 50درصد افزایش خواهد یافت، افزود: 80درصد از انرژی دنیا توسط کشورهای ثروتمند و متمول جهان مصرف می‌شود و این درصورتی است که این کشورها فقط 20درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهند. وی ادامه داد: واقعا تأسف‌بار است که حدود سه میلیارد و 700میلیون نفر اصلا به انرژی و منابع آن دسترسی نداشته باشند و هفت میلیون نفر جمعیت شهر نیویورک به اندازه 700میلیون نفر از مردم آفریقا انرژی مصرف ‌کنند. نیومن با بیان اینکه می‌خواهیم تجارب خود را به ایران منتقل کنیم، افزود: دوست داریم که تمام سازمان‌ها و نهادهای ایران از نظر ما - یعنی صرفه‌جویی در مصرف انرژی - حمایت کرده و مفاهیم سبز را در تک‌تک لایه‌های کشور ایران وارد کنند.

رئیس بنیاد جهانی انرژی افزود: آنچه در این سفر و سفرهای گذشته مشاهده کرده‌ایم این است که شور و اشتیاق بین مردم ایران برای توجه به محیط‌زیست حاکم است و باید در راه ارائه خدمات بهتر در تولیدات، به یکدیگر کمک کنیم. وی با بیان اینکه 80درصد انرژی مصرفی نفت و گاز است افزود: از همین میزان نیز 90درصد انرژی می‌سوزد و به دود تبدیل می‌شود و از آنجا که ایران نفت زیادی دارد، می‌تواند در این زمینه نقش مهمی ایفا کند.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به لزوم استفاده از فناوری‌های جدید در مصارف خانگی اظهار کرد: خورشید طی هفت ساعت از شبانه‌روز همان قدر انرژی تولید می‌کند که کل جهان در ظرف یک سال آن‌را مصرف می‌کند. در کشورهای پیشرفته به‌صورت گسترده از روشنایی خورشید استفاده‌ می‌شود و ابزاری که با این انرژی کار می‌کند روزبه‌روز زیادتر می‌شود. وی با اشاره به هزینه اندک استفاده از انرژی خورشیدی اظهار کرد: استفاده از این سیستم برای کشور آفریقا یا هند که انرژی کمی دارند فقط 70یورو هزینه بر می‌دارد بنابراین در ایران نیز می‌شود به‌صورت گسترده این صنعت را به‌کار برد.

 

کد خبر 198767

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز