یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۱ - ۰۶:۴۸
۰ نفر

هفته بیست و یکم رقابت‌های لیگ برتر در حالی آغاز می‌شود که حساس‌ترین بازی امروز را سپاهان و ذوب‌آهن در قالب دربی شهر اصفهان برگزار خواهند کرد.

ورزش - فوتبال

جدا از این مسابقه، تقابل صبا و پرسپولیس در قم هم حساسیت‌های ویژه‌ای دارد و یحیی گل‌محمدی به خانه قدیمی‌اش برگشته و حالا باید مقابل تیمی قرار بگیرد که تا همین چند هفته پیش هدایتش را بر عهده داشت. پرسپولیس چندهفته‌ای است که اوج گرفته و برای رسیدن به بالای جدول نیاز مبرمی به سه امتیاز این بازی دارد ولی صبا هم میزبان دست و پا بسته‌ای نخواهد بود. البته شهر قم هم برای پرسپولیسی‌ها خوش‌یمن نیست، چراکه سرخ‌پوشان تا به امروز چهار بار در این شهر به میدان رفته‌اند ولی صاحب دو تساوی و دو شکست شده‌اند. صبا و پرسپولیس تا به حال 17بار با هم بازی کرده‌اند که شش برد برای سرخ‌پوشان تهرانی، پنج برد برای صبا و شش تساوی ثبت شده است. نکته منفی در این بازی کیفیت نامطلوب زمین چمن ورزشگاه قم است.

صمد مرفاوی، سرمربی صبا در آستانه این بازی می‌گوید: «پرسپولیس نسبت به نیم‌فصل اول تیم متفاوتی شده و امتیاز‌های زیادی به‌دست آورده ولی ما هم تیم خوبی شده‌ایم و امتیاز‌های خوبی گرفته‌ایم.» از او در مورد شناخت گل‌محمدی از صبا سؤال می‌کنیم که می‌گوید: «به هرحال صبا را یحیی بسته است و همه بازیکنان با نظر او آمده‌اند. او از صبا شناخت دارد ولی از تفکر من شناخت ندارد. صبای یحیی طور دیگری بازی می‌کرد و صبای من طور دیگری.» گل‌محمدی هم در مورد بازی با صبا می‌گوید: «با صبا یک بازی شش امتیازی در پیش داریم و پیروزی در این مسابقه می‌تواند برای ما کاملا روحیه‌بخش باشد. با وجود این، فقط برای برد به میدان می‌رویم و می‌دانیم کار سختی در قم داریم.»

دربی بدموقع

سپاهان و ذوب‌آهن امروز در یک دربی بدموقع به مصاف هم می‌روند چرا که کسب هر نتیجه‌ای در این بازی به ضرر فوتبال اصفهان خواهد بود. سپاهان قهرمانی می‌خواهد و ذوب‌آهن دنبال فرار از سقوط است و تساوی در این بازی به سود هیچ‌کدام نیست. از طرفی پیروزی هرکدام از این تیم‌ها سود چندانی برای فوتبال اصفهان ندارد وبرد ذوب‌آهن، سپاهان را از حالت یک مدعی جدی قهرمانی خارج خواهد کرد و پیروزی سپاهان نیز، ذوب‌آهن را به سقوط نزدیک می‌کند. نکته قابل‌توجه در این بازی، تقابل فرهاد کاظمی با تیم سابقش است؛ مربی‌ای که آغازگر دوران طلایی سپاهان در فوتبال ایران بود و برای نخستین‌بار در تاریخ فوتبال ایران، یک تیم شهرستانی را قهرمان لیگ کرد. او حالا در ذوب‌آهن مأموریت سختی دارد و باید دید چه سرنوشتی در انتظار اوست. این دو تیم اصفهانی تاکنون ۳۵‌بار در لیگ آزادگان و لیگ برتر به مصاف یکدیگر رفته‌اند که ۱۲ پیروزی سهم ذوب‌آهن و ۱۴ پیروزی سهم سپاهان بوده و ۹ دیدار هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

احسان حاج‌صفی یکی از بازیکنان باتجربه سپاهان در آستانه این بازی می‌گوید: «نیم‌فصل اول این دو تیم بازی تماشاگرپسندی را انجام دادند و سپاهان چهار گل زد. البته از وقتی که کاظمی هدایت ذوب‌آهن را برعهده گرفته، شرایط ذوب‌آهن بسیار بهتر شده و دیدیم که آنها مقابل استقلال چقدر خوب عمل کردند.» پیام صادقیان، مهاجم ذوب‌آهن اما یکی از امیدهای گلزنی این تیم است و جالب اینجاست که او در بازی رفت ذوب‌آهن و پرسپولیس دروازه شهاب گردان را باز کرد. صادقیان در مورد دربی اصفهان و رویارویی با گردان که حالا دروازه‌بان سپاهان است، می‌گوید: «برای این بازی یک گل زیبا برای شهاب کنار گذاشته‌ام. یکی دو روز پیش هم با او صحبت کردم و به او گفتم منتظر گل زیبای من باش. البته شهاب به من گفت زیاد حرف نزن!»

از دیگر بازی‌های حساس امروز می‌توان به تقابل تراکتورسازی و راه‌آهن، دو تیم بالانشین جدول اشاره کرد. تیم علی دایی روز سختی در تبریز خواهد داشت ولی شاید تساوی در تبریز هم برای این مربی راضی‌کننده باشد. البته تراکتوری‌ها برای اینکه از کورس عقب نمانند نیاز مبرمی به کسب سه امتیاز دارند. فولاد خوزستان تیم دوم جدول هم میزبان آلومینیوم هرمزگان خواهد بود و تقابل فجر سپاسی و ملوان هم یکی از بازی‌های حساس این هفته است.

کد خبر 197599

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز