همشهری آنلاین: رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در تشریح وضعیت انتخاباتی این فراکسیون از مطالعه و رصد کاندیداها خبر داد و گفت: هر کاندیدایی که بهترین برنامه و توانمندی در اداره کشور را داشته و حافظ قانون اساسی و معتقد به ولایت فقیه باشد از او حمایت خواهیم کرد.

مهر نوشت: کاظم جلالی با اشاره به فعالیت انتخاباتی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت گفت: در شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی تصمیم گرفته شده که به صورت دسته‌جمعی برای انتخابات ریاست جمهوری فعالیت کنیم.

جلالی با تاکید بر اینکه وضعیت فعلی کشور یک رئیس جمهور مدیر و مدبر با توان اجرایی بالا می‌طلبد، گفت: با توجه به نابسامانی‌های اقتصادی کشور، رئیس جمهور آینده باید بتواند سکان‌دار خوبی برای اداره کشور باشد. بنابراین فراکسیون اصولگرایان رهروان در حال رصد کاندیداهای ریاست جمهوری است و در نهایت یا از کاندیدایی حمایت می‌کنیم و یا خود کاندیدا معرفی می‌‌کنیم و یا از هیچ کاندیدایی حمایت نمی‌کنیم.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در مورد ائتلاف اصولگرایان نیز گفت: اساساً ائتلاف به طور ذاتی خوب است؛ به شرط آنکه در این ائتلاف‌ها اصول و قواعد بازی رعایت شود. افرادی که ائتلاف را می‌پذیرند باید به قواعد و نتیجه آن پایبند باشند، در غیر این صورت این مدل انتخاباتی نتیجه‌ای جز اختلاف و ایجاد شکاف نخواهد داشت؛ مانند آنچه که در سال 84 اتفاق افتاد.

جلالی، دولت را یکی از اضلاع رقابت‌های انتخاباتی نام برد و گفت: رئیس جمهور اظهار داشته است که ما برگزارکننده انتخابات هستیم و نه حاضر در صحنه؛ اما شواهد و قرائن نشان‌دهنده این موضوع است که طیف‌های نزدیک به دولت نیز برای ورود به عرصه رقابت‌ها در کار هستند و فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌اند.

کد خبر 197271
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز