همشهری آنلاین: یکی از مجریان مشهور بی بی سی که به آزار و اذیت جنسی و سوءاستفاده از کودکان متهم شده است، دوشنبه در دادگاه شهر پرستون واقع در شمال غرب انگلیس حضور یافت.

یکی از مجریان مشهور بی بی سی به اتهام کودک آزاری دادگاهی شد

به گزارش ایرنا به نقل از منابع محلی، استوارت هال به سه فقره سوء استفاده جنسی و ˈآزار بی‌شرمانهˈ دختران زیر سن قانونی متهم شده است.

پلیس منطقه لانکشایر انگلیس ماه گذشته این مجری مشهور بی بی سی را بر اساس شکایات ارائه شده از سوی قربانیان آزار جنسی، بازداشت و پس از بازجویی اولیه به قید وثیقه آزاد کرد.

وی در جلسه امروز دادگاه بدوی شهر پرستون، اتهامات وارده را رد کرد و مدعی بی گناهی شد. جلسه بعدی رسیدگی به اتهامات این مجری 83 ˈبی بی سیˈ قرار است در ماه آوریل (فروردین) در دادگاه جنایی منطقه لانکشایر، برگزار شود.

نماینده دادستانی انگلیس نیز اعلام کرد که اتهامات مطرح شده علیه این مجری بی بی سی مربوط به دهه‌های 1970 و 1980  است که بر اساس آن وی به آزار جنسی سه دختر هشت، 13 و 16 ساله متهم شده است.

استوارت هال حدود نیم قرن برای بخش های مختلف بی بی سی کار کرده و پیش از دستگیری در اوایل ماه گذشته، گزارشگر ورزشی در شبکه 5 رادیو بی بی سی بود.

بنگاه سخن پراکنی بریتانیا(بی بی سی) پس از دستگیری استوارت هال در بیانیه کوتاهی اعلام کرد که فعالیت وی در ˈبی بی سیˈ تا پایان تحقیقات پلیس، به حالت تعلیق در آمده است.

این مجری ˈبی بی سیˈ سال گذشته نیز از ملکه انگلیس نشان سلطنتی ˈاو بی اییˈ دریافت کرده بود.

طی ماه های گذشته چند مجری سابق و فعلی ˈبی بی سیˈ با اتهامات مشابه بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفته اند.

برخی از افراد بازداشت شده با ˈجیمی ساویلˈ مجری مشهور ˈبی بی سیˈ که فساد اخلاقی گسترده وی پاییز امسال فاش شد، ارتباطات داشته اند.

ˈجیمی ساویلˈ که در دهه 1960 میلادی کار خود را در رادیو و تلویزیون ˈبی بی سیˈ آغاز کرد به مدت چهار دهه از مجریان مشهور این بنگاه بود و حتی لقب ˈسرˈ دریافت کرده بود.

ساویل در اکتبر 2011  و در سن 84 سالگی مرد، اما هنوز سالگرد مرگ وی فرانرسیده بود که گزارش های فساد اخلاقی وی رسانه ای شد.

این مجری سرشناس متهم است که در طول بیش از چهار دهه فعالیت خود در ˈبی بی سیˈ صدها نفر از زنان و دختران را مورد تجاوز و یا آزار و اذیت جنسی قرار داده است. برخی از این دختران کمتر از 16 سال سن داشته‌اند.

کد خبر 197122
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز