همشهری آنلاین: مشاور معاون شهردار در امور محیط زیست با تاکید بر وجود انواع آلاینده‌های هوا از جمله ذرات معلق، بنزن، آزبست و نیز بسیاری از آلاینده‌های پیدا و پنهان در این کلانشهر گفت: تهران به کلکسیون انواع آلاینده‌ها تبدیل شده است.

آلودگی هوا

به گزارش ایسنا، مهندس وحید نوروزی افزود: برای ترسیم تصویر دقیق‌تری از این کلانشهر باید به تلمباری از قوانین اجرا نشده نیز اشاره کنیم که اگر اجرا می‌شدند، وضعیت تهران به این جا نمی‌رسید.

وی با استناد به آمار سازمان بهداشت جهانی اظهار کرد: خسارات اقتصادی آلودگی هوا بر اقتصاد کشورمان 8 میلیارد دلار در سال است که یک فاجعه اقتصادی محسوب می‌شود، در حالی که یکی از نمایندگان مجلس این رقم را 18 میلیارد دلار اعلام کرده است.

نوروزی با اشاره به اظهارات نماینده وزارت بهداشت تصریح کرد: بر اساس گفته ایشان سال گذشته 4460 شهروند تهرانی بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست دادند که این آمارها نشان می‌دهند خسارات مالی و جانی آلودگی هوای تهران بسیار جدی است.

مشاور زیست محیطی معاون شهردار تهران در پایان خاطرنشان کرد: از سمپوزیوم آلودگی هوای تهران در سال 1353 که برای نخستین بار در آن نسبت به آلودگی هوای این کلان شهر ابراز نگرانی شد، 38 سال می‌گذرد و از آن سال تا به امروز متاسفانه وضعیت هوای تهران هر سال نگران‌کننده‌تر از سال قبل می‌شود.

کد خبر 196974
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز