همشهری آنلاین: بیمارستان‌های آمریکایی از افزایش تعداد نوزادانی خبر داده اند که با اعتیاد به مسکن‌های شبه افیونى متولد می‌شوند.

infant

در سال 2009، وال استریت جورنال گزارش داد که 13 هزار نوزاد با نشانه هاى ترک دارو تشخیص داده شده اند، شرایطی که گاهی از آن با عنوان «سندروم ترک دارو در دوره نوزادی» یاد می شود.

به گزارش مهر، براساس تحقیقات منتشر شده در مجله انجمن پزشکی آمریکایی، این تعداد بین سالهای 2000 و 2009 به سه برابر افزایش یافت.

در تحقیقات دیگری که سال 2011 انجام شده و در همین مجله پزشکی منتشر شد مشخص شده است که استفاده بیش از حد از داروهای شبه افیونی در آمریکا از 3 هزار مورد در سال 1999 به 12 هزار مورد در سال 2007 رسیده است.

ارین ویدرمکس پرستار مختصص نوزادان در بیمارستان ساراسوتا مموریال در فلوریدا اظهار داشت: این آمار به واقع قلب هرکسی را به درد می آورد.فلوریدا همواره به عنوان مرکز اصلی این مشکل در آمریکا شناخته می شود.

نوزادان متولد شده که به مسکن اعتیاد داشته علائم مختلفی دارند، این نوزادان مرتب گریه و استفراغ می کنند و اعضای بدنشان دچار انقباض می شود. بسیاری از آنها به اسهال مبتلا می شوند و به آرامی نمی خوابند. از آنجا که این مشکل نسبتا جدید است اکثر مراکز درمانی نوزادان آمادگی درمان آنها را ندارند و درمانها بیشتر به صورت تجربی صورت می گیرد.

اکثر نوزادان معتاد به مسکنها با ترکیبی از مورفین، متادون و داروهای ضد صرع چون فنوباربیتال و کلونیدین که برای ترک اعتیاد بزرگسالان کاربرد دارد درمان می شوند. این درمان ها بسیار شدید هستند اما در غیر این صورت آنها با مرگ و حمله قلبی رو به رو می شوند.

هنوز اثرات بلند مدت اعتیاد به مسکن در نوزادان مشخص نیست، تحقیقات معدودی که در این زمینه انجام شده نشان می دهد که این کودکان به اختلال کم توجهی- بیش فعالی مبتلا می شوند.

کد خبر 196827
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز