همشهری آنلاین: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با امضای فرمانی به ژرار دوپاردیو، هنرپیشه معروف سینمای فرانسه، که به خاطر مشکلات مالیاتی می‌خواهد فرانسه را ترک کند، شهروندی روسیه اعطا کرد.

 Depardieu-putin

به گزارش نیویورک تایمز دوپاردیو در اعتراض به قانون مالیاتی جدید وضع شده بوسیله فرانسو اولاند رئیس جمهوری فرانسه برای گرفتن مالیات 70 درصدی از افراد با درآمد بالا، از شهروندی فرانسوی دست کشیده و خانه‌ای در شهر نشین در بلژیک خریده است و قصد دارد در آنجا سکونت کند.

سخنگوی کرمیلین پنجشنبه 3 ژانویه اعلام کرد که پوتین که پیش از این در یک کنفرانس خبری قول دادن حق اقامت و شهروندی روسیه را به دوپاردیو را داده بود، به قول خود عمل کرده است.

به گفته این سخنگو دوپاردیو اخیرا تقاضای شهروندی روسیه را کرده بود و به افتخار دستاوردهای فرهنگی‌اش این شهروندی به او اعطا شده است.

دوپاردیو در گذشته در آگهی‌های تجاری تلویزیون روسیه ظاهر شده بود و به نظر می‌رسد آشنایی نزدیکی با پوتین داشته باشد که دوپاردیو را با نام کوچک خطاب می‌کند.

به نوشته لوموند دوپاردیو به دوستانش خبر داده است که بلژیک و مونته‌نگرو هم از آمدن او به این کشورها استقبال کرده‌اند و پوتین "از قبل پاسپورتش را برایش فرستاده است."

کد خبر 196699
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز