سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۱ - ۰۶:۵۴
۰ نفر

کرمان: برخی چاه‌های آب بزنجان در استان کرمان در حالی طی روزهای اخیر مملو از گازوئیل شده که هنوز در بررسی‌ها پاسخی برای این پدیده نادر پیدا نشده است در این میان فعالان محیط‌زیست نگران آلودگی رودخانه بزنجان هستند.

چاه گازوئیل

 به گزارش مهر، آب تعدادی از چاه‌ها و چشمه‌های این شهر که یکی از شهرهای پر جمعیت جنوب غرب استان کرمان است، مملو از فراورده‌های نفتی شده است. به گفته مردم محلی این فراورده از نظر رنگ و بو بسیار شبیه به گازوئیل است. با توجه به‌وجود باغ‌های گردو و میوه‌های مختلف در این شهر و لزوم آبیاری این درختان با استفاده از آب چاه، کشاورزان با مشکلات متعدد روبه‌رو شده‌اند.

گفته می‌شود در برخی از چاه‌ها میزان ورود گازوئیل به حدی افزایش یافته که خروجی چاه تنها این فراورده نفتی شده است و حتی به سادگی می‌توان این ماده را شعله ور کرد. این در حالی است که به‌دلیل شرایط آب و هوایی خاص در باغ‌های این شهر چشمه سارهای متعددی نیز جریان دارد که به گفته مردم محلی این چشمه‌ها نیز به گازوئیل آلوده شده‌اند. این فراورده حتی به رودخانه دائمی حاشیه شهر که در پایین دست باغ‌های گردو قرار دارد ‌سرایت کرده است. با گذشت چندین روز از این پدیده تا‌کنون توضیح قابل‌قبولی درخصوص علت وجود گازوئیل در آب‌های زیر زمینی شهر بزنجان ارائه نشده است.

کد خبر 196406

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز