همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر کودکان و نوجوان سازمان بهزیستی از اجرای قطعی طرح «خدمات مراقبتی به کودکان 7تا 11 ساله» به صورت پایلوت در چند استان صنعتی و پرجمعیت در سال 92 خبر داد و گفت: راه‌اندازی مهدهای دانش‌آموزی در راستای استحکام نهاد خانواده است.

children

الوند در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام اجرای طرح خدمات مراقبتی به کودکان 7 تا 11 سال، عنوان کرد: سازمان بهزیستی بر اساس ماده واحده تاسیس خود وظیفه ارائه خدمات تخصصی به کودکان در راستای تحکیم نهاد خانواده را بر عهده دارد و ارائه بسیاری از خدمات پیشگیرانه در این راستا ارائه می‌شود.

وی افزود: بر اساس این سیاست‌های پیشگیرانه، طرح ارائه خدمات مراقبتی به این کودکان به صورت هدفمند کلید خورد.
مدیرکل دفتر کودکان و نوجوان سازمان بهزیستی در تشریح اجرای این طرح گفت: پدر و مادرهای کودکان 7 تا 11 ساله اغلب نیمه دوم روز را که کودکان از مدرسه فارغ می‌شوند، سر کار هستند و این موضوع خانواده‌ها را با مشکلات متعددی روبرو کرده و حتی باعث تزلزل در نهاد خانواده شده است.

لذا طراحی چنین فضایی کمک شایانی به تحکیم نهاد خانواده کرده و از شکنندگی روابط زوجین جلوگیری می‌کند؛ بدین ترتیب اندیشه ایجاد فضایی برای نگهداری از این کودکان بر اساس ماده واحده تاسیس سازمان بهزیستی کلید خورده است.

الوند در ادامه تاکید کرد: در این مکان کودکان و نوجوانان توسط گروه‌هی تخصصی نگهداری و به دروس و تکالیف آنها رسیدگی می‌شود.

مدیرکل دفتر کودکان و نوجوان سازمان بهزیستی ادامه داد: در این طرح جامع‌پذیری این کودکان، آشنایی آنها با اندیشه‌های اجتماعی، آموزش مباحث مرتبط با خرده‌فرهنگ‌های جامعه اسلامی ایرانی، ارائه خدمات مهارتی در راستای تحکیم روابط کودکان و والدین و ارتقای امنیت روانی کودکان آموزش داده می‌شود.

کودکان مشمول خدمات سازمان بهزیستی رنج سنی خاصی را شامل نمی‌شوند، چرا که ارائه خدمات مراقبتی محدود به سن خاصی نیست.

 

کد خبر 196148
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز