بهشهر: استاندار مازندران گفت: بیش از هزار و 800کیلومتر از رودخانه‌های مازندران، سیل خیز و نیازمند برنامه‌ریزی برای برطرف کردن خطرات احتمالی آینده است.

رودخانه - سیلاب - مازندران

به گزارش ایلنا، سیدعلی اکبر طاهایی روز پنجشنبه در همایش قهر طبیعت که با هدف بررسی دلایل وقوع سیل بهشهر در سالن بصیرت این شهر برگزار شد اظهار داشت: برای از بین بردن کامل آسیب‌های احتمالی خطرات این رودخانه‌ها، نیازمند هزار میلیارد ریال اعتبار هستیم که درصورت بی‌توجهی به این مورد مهم، بروز حوادثی مانند سیل بهشهر در آینده دور از انتظار نیست. وی بیان داشت: ساخت و سازهای غیرقانونی و بدون مجوز در حریم و بستر رودخانه‌ها، دیگر عامل زمینه‌ساز بروز سیل در سال‌های گذشته بود که در حوادثی مانند سیل کلاردشت و بهشهر، این عامل آسیب‌های فراوانی به مردم این مناطق وارد کرد.

استاندار مازندران افزود: علاوه بر توجه ویژه به رفع مشکلات رودخانه‌های استان، طرح آبخیزداری در مازندران باید با جدیت بیشتری انجام شود که تا‌کنون برای اجرای این طرح در بهشهر، 20میلیارد ریال اختصاص یافت. طاهایی ادامه داد: مشکل اجرا نشدن طرح آبخیزداری منحصر به شهر بهشهر نیست و دیگر شهرهای استان نیز نیازمند اجرای هر چه سریع‌تر این طرح زیربنایی و مهم هستند.

کد خبر 195972

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز