همشهری آنلاین: فرودگاه بین‌المللی اهواز در جنوب غربی ایران در ۵ کیلومتری شمال شرقی شهر اهواز واقع شده است.

Ahvaz Airport

این فرودگاه از لحاظ سوق الجیشی و استرتژیکی در استان خوزستان از اهمیت خاصی برخوردار است.

فرودگاه بین المللی اهواز تا قبل از سال ۱۳۳۹ در منطقه (باغات شاه) اهواز مستقر و شرکت ملی نفت ایران مسئولیت اداره و نگهداری آن را به عهده داشت.

در سال ۱۳۴۲ شرکت ملی نفت به دلیل نیاز و تردد کارشناسان خود مبادرت به ساخت باندی به طول ۱۳۷۰ متر و عرض ۳۰ متر نمود و بلافاصله طی صورتجلسه‌ای به صورت بلاعوض به سازمان هواپیمایی کشوری واگذار کرد و تبدیل به فرودگاه عملیاتی گردید.

ارتفاء فرودگاه بین‌المللی اهواز از سطح دریا ۱۹ متر (۶۴ FT) و هواپیمای طرح آن ایرباس می‌باشد. طول باند این فرودگاه تا ۳۴۰۰ متر و عرض ۴۵ متر می‌باشد. میانگین پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه بین‌المللی اهواز روزانه ۸۵ پرواز می‌باشد.

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هما کلیه روزهای هفته از تهران به مقصد اهواز پرواز دارد و از فرودگاه بین‌المللی اهواز به مقاصد داخلی تهران - اصفهان - مشهد مقدس - شیراز - بندرعباس - تبریز - رشت - ساری و مسیر بین‌المللی کویت پرواز دارد.

فرودگاه اهواز به سیستم ILS مجهز است که این سیستم به صورت ۲۴ ساعته فعال می‌شود. این دستگاه در مواقع دید کم، وقوع طوفان و دیگر مواقع نامساعد جوی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قرار است برای شهر اهواز فرودگاه جدیدی احداث شود و فرودگاه کنونی اهواز پس از پایان این پروژه به وزارت نفت واگذاری شود تا پروازهای داخلی خود را در آن انجام دهد.

کد خبر 195909
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز