همشهری‌آنلاین: مشاور سابق وزارت خزانه داری آمریکا و مدیر مطالعات اقتصادی در موسسه امریکن انترپرایز در گفتگو با سی ان ان تاکید کرد با رسیدن آمریکا به پرتگاه مالی، اقتصاد آمریکا دوباره دچار رکود می‌شود.

fiscal cliff

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، کوین هاست درباره پرتگاه مالی گفت اگر درباره کاهش کسری بودجه میان کنگره و دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا توافق حاصل نشود آمریکا از پرتگاه مالی سقوط خواهد کرد که نتیجه آن رکود دوباره اقتصاد آمریکا خواهد بود.

به نظر می‌رسد که هر دو طرف این ماجرا به نوعی راضی شده‌اند که آمریکا به پرتگاه مالی برسد و همه خود را به نوعی برای پریدن از این پرتگاه آماده کرده‌اند. اگر سیاستمداران بگویند که دست کم این مشکل را سال آینده حل خواهند کرد، بازارها نگران نخواهند ماند اما اگر قرار باشد آمریکا به پرتگاه برسد و سیاستمداران هم مشکل را به حال خود رها کنند قطعا آمریکا دچار رکود خواهد شد.

این تحلیلگر اقتصادی افزود هم اکنون اروپا و بیشتر کشورهای جنوب این قاره دچار رکود اقتصادی هستند و اقتصاد جهانی بسیار ضعیف است. در چنین شرایطی آمریکا می‌تواند موتور محرک اقتصاد جهانی باشد و نگذارد اقتصاد جهان دچار رکود شود اما به این منظور لازم است تا آمریکا سیاست مالی منطقی و عقلانی برای خود داشته باشد. هم اکنون سیاست‌های مالی آمریکا غیرعقلانی و نوعی دیوانگی است و هر لحظه که می‌گذرد بدتر می شود. متاسفانه سیاستمداران ما فرصت‌ها را برای استفاده از ظرفیت اقتصادی آمریکا یکی یکی از دست می‌دهند و بازارها نیز درباره آینده بلاتکلیف مانده‌اند. اگر آمریکا به پرتگاه مالی برسد، واکنش بازار بسیار شدید خواهد بود به ویژه که هزینه سرمایه گذاری در بازار بورس بیشتر خواهد شد.

کد خبر 195857
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز