پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: جمهوریخواهان، هنوز با افزایش مالیات ثروتمندان در آمریکا موافقت نکرده‌اند و به این ترتیب، احتمالا نمایندگان کنگره حتی تعطیلات آخر سال هم نخواهند نداشت.

مدت اعتبار قانون کاهش نرخ مالیات‌ها که از سال ۲۰۰۱ به اجرا در آمد و در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ تمدید شد، در حال اتمام است و از آغاز سال آینده، مالیات‌ها بار دیگر افزایش خواهند یافت. آمریکا آنگونه که سیاستمداران و اقتصاددانان می‌گویند با یک صخره یا پرتگاه مالی مواجه است و راه حل‌های دموکرات و جمهوریخواهان برای اجتناب از آن با یکدیگر متفاوت است.

ستیون ویسمن، اقتصاددان از انستیتوی پترسون برای اقتصاد بین الملل معتقد است: «اگر رامنی انتخابات را می‌برد، واقعا چرخشی به سمت راست را در سیاست های آمریکا داشتیم، (در این صورت) با انقضای مدت قانون کاهش نرخ مالیات، این قانون مجددا تمدید می‌شد.»

جان سایدز، کار‌شناس علوم سیاسی از دانشگاه جورج واشنگتن دیدگاه جمهوریخواهان را در باره هزینه عمومی توضیح می‌دهد: «هنوز فراکسیون مهمی از حزب مخالف افزایش مالیات ثروتمندان است، همچنین مخالف هزینه کردن در طرح‌های ملی است یا می‌خواهد چنین خرج‌هایی را کاهش دهد و طالب تغییر دادن قوانین در راهی است که مردم عمدتا تمایلی به آن ندارند.»

اشتفان گروبه، خبرنگار یورونیوز در واشنگتن می‌گوید: «جمهوریخواهان در شرایط باخت- باخت قرار دارند. اگر آن‌ها به افزایش مالیات ثروتمندان رای دهند از باراک اوباما شکست خورده‌اند و اگر رای ندهند، زیر فشار افکار عمومی خواهند شکست.»

کد خبر 194247
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز