شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۵:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: فیلم ضد ایرانی 300 یکشنبه 26 فروردین ماه در قالب برنامه‌ پشت پرده به بحث وبررسی گذاشته می‌شود.

به گزارش ایسنا، فیلم سینمایی «300 » که در زمان پخش برنامه‌ی «سینماماوراء» و در قالب برنامه‌ی «پشت پرده» به نقد کشیده می‌شود، از حضور مجری – کارشناسان این دو برنامه برای تحلیل بهره برده است.

این فیلم را زاک سنایدر در سال 2006 ساخته است ونبرد ترموپیل در سال 480 پیش از میلاد که در آن 300 سرباز اسپارتی با خشایار شاه و لشکر او روبرو می‌شوند به تصویر کشیده شده است.

بر این اساس فیلم آمریکایی 300 با حضور دکتر اکبر عالمی (کارشناس – مجری سینماماوراء) و نادر طالب زاده (کارشناس – مجری پشت پرده) ساعت 20 و 30 دقیقه یکشنبه نقد می‌شود و بخش‌هایی از آن از شبکه چهار پخش خواهد شد.

علی اکبر فرجاد ،تهیه‌کننده این برنامه، پیش از این در گفت‌وگویی اعلام کرده بود: "فیلم 300 ابتدا قرار بود در برنامه‌های نوروز 86 پخش شد. ولی به خاطر فشردگی مجموعه برنامه‌های نوروزی این اتفاق نیافتاد."

وی همچنین با بیان اینکه در جریان حق پخش تلویزیونی یا سایر امورحقوقی فیلم نیست، اظهار کرده بود:" اگر فیلم خلاصه روی آنتن برود، حدود 40 دقیقه از آن ارایه می شود."

بر همین اساس محمود قنبری، مدیر دوبلاژ فیلم 300 نیز با تکذیب دوبله‌ی این فیلم به صورت کامل صحبتهای فرجاد را تایید و  گفت :" فقط حدود 40 دقیقه از این اثر را که مربوط به تحریف تاریخ ایران است، دوبله کردم."

این مدیر دوبلاژبا اشاره به قانون کپی رایت گفت: "براساس این قانون می‌توان آثار سینمایی را در مدت زمان 5 دقیقه بدون پرداخت حق رایت پخش کرد؛ براین اساس بخشهایی از فیلم بدون نیاز به خرید آن برای پخش دوبله شد."

‌ در این فیلم علاوه برمحمود قنبری، گویندگانی چون پرویز ربیعی، منوچهر والی‌زاده، ناصر احمدی و مینو غزنوی صداپیشگی کرده است. 

همچنین به گزارش به ایسنا به نقل از روابط عمومی شبکه جهانی جام جم، به منظور آشنایی مخاطبان مقیم خارج از کشور با اهداف فیلمساز آمریکایی فیلم ضد ایرانی 300، گروه تاریخ، ادب و هنر شبکه جام جم دو برنامه‌ی 50 دقیقه‌یی با نام «سیصد نه آغاز نه پایان» را به روی آنتن خواهد برد.

بر اساس این گزارش «سیصد نه آغاز نه پایان» دو برنامه‌ی تلویزیونی است که به صورت میزگرد با حضور کارشناسان تاریخ و هنر به‌ویژه سینما در هفته‌ی جاری از شبکه جام جم پخش می‌شود.

در این دو میزگرد دکتر سید احمد محیط طباطبایی، دکتر علی‌اکبر سرفراز، استاد دانشگاه و باستان‌شناس، خسرو معتضد تاریخ‌دان، نویسنده و پژوهشگر و علیرضا شجاع‌نوری، شهریار بحرانی و نادر طالب‌زاده از حوزه‌ی سینما شرکت دارند.

اجرای این برنامه توسط نادر طالب‌زاده انجام می‌شود و در فواصل برنامه نقطه نظرات اساتید دیگر تاریخ و هنر از جمله دکتر رضا شعبانی تاریخ‌دان، دکتر سیف‌اله کام‌بخش باستان‌شناس و دکتر پیروز مجتهدزاده استاد دانشگاه، محمد آفریده و مهدی کرم‌پور کارشناسان سینما پخش خواهد شد.

کد خبر 19574

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز