همشهری آنلاین: دبیر اجرایی بخش هنرهای تجسمی دومین یادواره هنری تجلی بصیرت گفت: همزمان با عرضه آثار برگزیده این بخش، تعدادی از آثار گنجینه ای موزه‌ هنرهای معاصر تهران، امام علی(ع) و شهدا با مفاهیم مرتبط با بصیرت به نمایش در می‌آید.

نمایشگاه آثار هنری

به گزارش ایرنا، مسعود زنده روح کرمانی افزود: این یادواره برای دومین سال پیاپی با هدف ارتقاء شناخت بصیرت، ارج نهادن به حضور مردم و تجلی آن در آثار هنری و ایجاد بستر مناسب برای تولید آثار فاخر هنری با موضوع بصیرت برگزار شده است.

وی با بیان اینکه به احتمال زیاد این یادواره درسال های آینده نیز برگزار شود، افزود: از میان آثار ارسالی به دبیرخانه 164اثر شامل 36 اثر در رشته نقاشی،72 اثر در رشته کاریکاتور،30 اثر تصویرسازی و 26 اثر در بخش پوستر برای ارائه در نمایشگاه این بخش انتخاب شده است.

دبیر اجرایی بخش هنرهای تجسمی این جشنواره اضافه کرد: علاوه بر این آثار تعداد 35 اثر از بخش گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران، 30 اثر از گنجینه موزه هنرهای دینی امام علی(ع) و تعدادی کار از گنجینه موزه امام علی(ع) درکنار این آثار عرضه می‌شود.

زنده روح کرمانی خاطرنشان کرد: روز پنجشنبه 7دی نیز کارگاه آموزش نقاشی با سرپرستی اصغر کفشچیان مقدم با حضور علاقمندان در موزه هنرهای معاصر برگزار می‌شود که 30 اثر خلق شده از این کارگاه آموزشی نیز از روز جمعه در کنار سایر آثار به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی به ارتباط خوب هنرمندان با این یادواره اشاره کرد و گفت: موضوع بصیرت اگر چه اشاره به وقایع سال های اخیر ایران دارد،اما به خاطر مفهوم گسترده اش موضوعات بسیاری را دربر می‌گیرد.

بنابراین با کار و برنامه ریزی بیشتر شاید بتوان آن را به صورت بین‌المللی نیز برگزار کرد.

به گفته دبیراجرایی این یادواره نفرات برگزیده همزمان با مراسم اختتامیه معرفی و تقدیر خواهند شد.

این نمایشگاه روز شنبه 9دی ماه با حضور حمید شاه آبادی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اصغر امیرنیا مدیر مرکز هنرهای تجسمی ارشاد و تعدادی از هنرمندان برجسته هنرهای تجسمی در موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح خواهد شد.

به گفته این هنرمند،افتتاحیه نمایشگاه تجلی بصیرت به خاطر تداخل با جشنواره جلوه جمال که روز چهارشنبه افتتاح می‌شود،به شنبه موکول شده است.

دومین یادواره هنری تجلی بصیرت به همت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در رشته‌های هنرهای نمایشی، موسیقی و هنرهای تجسمی برگزار می‌شود.

 

کد خبر 195711

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز