شرکت ایران خودرو در شش ‌ماه نخست امسال مالی 193ریال زیان به ازای هر سهم کنار گذاشت.

به گزارش همشهری، طبق اطلاعیه منتشر شده در بورس تهران، شرکت ایران خودرو قبلا پیش‌بینی سود هر سهم امسال را به‌صورت‌حسابرسی شده 371ریال اعلام کرده بود که این رقم در دی‌ماه امسال به 71ریال زیان، تعدیل و تبدیل شده است. ایران خودرو طی شش ‌ماه نخست سال 193ریال زیان به‌ازای هر سهم محقق کرده است. این شرکت تاکنون پیش‌بینی سود یا زیان هر سهم تلفیقی برای سال مالی91را ارائه نکرده است.

طبق این گزارش برنامه هیأت‌مدیره ایران خودرو برای عرضه کل سهام مدیریتی گروه، در بانک پارسیان قطعی است. با پیگیری‌های انجام شده زمینه‌های قانونی عرضه یکجای سهام در حال فراهم شدن است.قرار است پس از هماهنگی با سازمان بورس و اوراق بهادار نسبت به عرضه سهام بانک پارسیان اقدام شود که درصورت تحقق فروش سهام و با توجه به آثار قابل توجه آن بر عملکرد مالی شرکت، برنامه و بودجه اصلاحی ارائه خواهد شد. دراین اطلاعیه آمده است: همچنین نرخ ارز در سه‌ماهه و شش ماهه اول براساس استاندارد حسابداری 16به نرخ تسعیر در تاریخ انجام معامله و در مورد بدهی‌های ارزی بر مبنای مبالغ تسویه شده منظور شده است.

برای شش ماهه دوم سال، مبنای پیش‌بینی نرخ ارز برای خرید خارجی، تسویه بدهی ارزی و محصولات صادراتی نرخ مبادله‌ای در محاسبه‌منظور شده است. در ادامه گزارش تأکید شده است: به‌دلیل محدودیت‌های موجود و برنامه تولید پیش‌بینی شده، تأمین مبلغ 150میلیون یورو ارز از بازار آزاد پیش‌بینی شده و بخش خرید آن در محاسبات بهای تمام‌شده و مبالغ تسویه بدهی‌های ارزی (عمدتا مربوط به تسویه بدهی‌های ارزی بانک صنعت و معدن و بانک توسعه اسلامی) در تسعیر ارز لحاظ شده است. به همین دلیل تسعیر ارز در پیش‌بینی افزایش قابل ملاحظه‌ای دارد.

طبق اطلاعیه ایران خودرو، پیش‌بینی فروش براساس فروش واقعی شش ماهه و فروش سه ماهه سوم براساس مصوبه 12مهر‌ماه 91سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان و درنظر گرفتن 15درصد افزایش قیمت برای سه ماهه آخر سال محاسبه شده است. در ادامه این گزارش تأکید شده است: با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده درخصوص تولیدات این شرکت در سال 91و با وجود پیش‌بینی تولید 880 هزار دستگاه در بودجه اولیه، در بودجه اصلاحی، تولیدات 600 هزار دستگاه پیش‌بینی و در برنامه تولید قرار گرفته است که با توجه به کاهش تولید از 880هزار دستگاه طبق گزارش بودجه اولیه به 600هزار دستگاه طبق بودجه اصلاحی سال 91، نسبت به پیش‌بینی هزینه‌های عمومی و اداری در بودجه اصلاحی متناسب با ظرفیت تولید اقدام شده است.

با توجه به مقایسه هزینه‌های عمومی و اداری عملکرد سه ماهه، شش ماهه و بودجه اصلاحی سال 91روند معقول افزایش هزینه‌های یادشده قابل مشاهده است. مطابق اطلاعات 12ماهه حسابرسی نشده سود هر سهم شرکت ایران‌خودرو مبلغ 376ریال بوده است و براساس اطلاعات حسابرسی شده مبلغ 388ریال سود به ازای هر سهم محقق شد.

کد خبر 195660
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز