همشهری آنلاین: مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران با بیان این که شمسه؛ جشنواره جامع شهرداری تهران است که در محلات برگزار می شود گفت: یکی از اهداف جشنواره شمسه احیای هویت تاریخی، محلی و فرهنگی محلات شهر تهران است.

شمسه

 

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهرنوشت، عبادالله رمضانی با بیان این که امسال جشنواره شمسه در 12 رشته برگزار می شود افزود: این جشنواره بر اساس شاخصه های در نظر گرفته شده در جشنواره و نیز محورهایی که برای آن تعریف شده است در سطح محلات شهر تهران اجرا می شود.

وی افزود: سرود و موسیقی، نقاشی و تندیس، کاریکاتور، خوشنویسی، دعا و نیایش، فیلم ، نمایش، نهج البلاغه، قرآن در زندگی، شعر و ادب فارسی، عکاسی، گرافیک و تصویرسازی رشته های جشنواره شمسه هستند.

رمضانی با بیان این که نگاه ما در جشنواره شمسه کشف ظرفیت ها و استعدادهای فرهنگی در محلات است گفت: باید تلاش کنیم که این استعدادها شکوفا و توانمند شود. ضمن آن که از توانمندی های موجود در مجموعه محلات برای اداره بهتر آن ها استفاده و کمک گرفته شود..

وی در ادامه به بیان اهداف جشنواره شمسه پرداخت و گفت: ایجاد حس تعلق در شهروندان نسبت به محیط زندگی خود، بازشناسی ظرفیت های کالبدی- تاریخی- اجتماعی و فرهنگی، مشارکت آگاهانه شهروندان در اداره محله زندگی، شناسایی استعدادهای نهفته شهروندان در محلات، آگاهی از بازخورد فعالیت های شهروندان، و نهایتا بحث فعال سازی فرهنگی شهروندان به منظور ارتقای ظرفیت معنوی و زندگی محله، اهدافی است که در مجموعه شمسه وجود دارد.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران در ادامه عنوان کرد: محله و میراث فرهنگی، محله و روابط اجتماعی حاکم بر محله، خاطرات و وابستگی محلی، پیشرفت و توسعه پایدار است از جمله محورهای این جشنواره هستند.

به گفته رمضانی علاقمندان تا پایان دی ماه فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه محلات ارسال کنند و بعد از زمان مقرر، داوری ها بر روی آثار صورت می گیرد و منتخبان معرفی خواهند شد.

کد خبر 195590
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز