دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۱ - ۰۵:۳۳
۰ نفر

رئیس سازمان محیط‌زیست گفت: پرونده قطع درختان جهان‌نما به این معنا که تخلف پیمانکار محرز است، بسته شده و متخلف باید جریمه شود.

محمدجواد محمدی‌زاده افزود: پیمانکار برای قطع درختان جنگل‌ جهان‌نما گزینه‌ای را مطرح کرده بود که نه سازمان جنگل‌ها با آن موافقت کرده بود و نه استانداری و نه سازمان محیط‌زیست اما پیمانکار با وجود مخالفت‌ها کار خود را انجام داده بود. به گفته وی، پس از تقاضای وزارت راه مبنی بر ساخت جاده، قسمتی برای این کار انتخاب شد که شامل درختان دست‌کاشت بود که تا پنج سال پیش کاشته شده بودند. رئیس سازمان محیط‌زیست در گفت‌وگو با ایسنا خاطرنشان کرد: گزینه جدیدی که برای کار مطرح شد به‌گونه‌ای بود که قطع محدود درختان را در پی داشت و مسیر جاده نیز قابل‌قبول بود که طبق آن مجوز ساخت جاده از طرف سازمان جنگل‌ها داده شده و وزیر راه، استانداری و سازمان محیط‌زیست نیز آن را امضا کردند.

محمدی‌زاده گفت: پس از تخلف پیمانکار، سازمان حفاظت محیط‌زیست و سازمان جنگل‌ها هر دو این موضوع را پیگیری و آن را متوقف کردند. همچنین دادستان و مقام قضایی با تشکیل پرونده، حمایت‌های خوبی از پرونده تشکیل شده کردند و در حال حاضر منتظر نتیجه دستگاه قضایی و جریمه پیمانکار هستیم.

این گزارش می‌افزاید که بخشی از این پارک در آخرین روزهای آبان‌ماه امسال توسط پیمانکار وزارت راه با توجیه عبور بزرگراه تخریب و شماری از درختان آن قلع و قمع شد. از این پارک به‌عنوان یکی از ریه‌های تنفسی کلانشهر کرج یاد می‌شود.

کد خبر 195418

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز