شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۴:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: افشین سپهوندی مخترع جوان ایرانی که سال گذشته اختراع تیونر وی جایزه اول ابزار آلات نمایشگاه فرانکفورت را به خود اختصاص داده بود

در دومین حضور خود در این‌نمایشگاه  موفق شد اختراع تازه خود را که دستگاه ورق زنی‌نت است در آلمان به ثبت برساند.

سپهوندی ضمن اعلام این خبربه همشهری آنلاین گفت: تا کنون بیش از ده ثبت اختراع در اداره مالکیت‌های صنعتی کشورمان داشتم ولی این نخستین بار بود که در یک کشور پیشرفته صنعتی اختراعی را به ثبت رساندم.

 وکلای ثبت اختراع نمایشگاه 2007 فرانکفورت با حضور در غرفه شرکت صوت آذین، ضمن اظهار خوشحالی، اقدام به عکس برداری و ثبت جزئیات دستگاه ورق زن کردند و جالب اینکه دو روز پس از پایان نمایشگاه، برگه ثبت اختراع از طریق پست در تهران به دستم رسید. بدون اینکه هزینه ای از من دریافت کنند.

دستگاه تمام اتوماتیک و هوشمند ورق زن پایه نت  مورد نظر هیچ نمونه و مشابهی در سطح جهان ندارد و به همین دلیل بسیار مورد توجه بازدید کنندگان نمایشگاه قرار گرفته است.

 با استفاده از این دستگاه نوازندگان بدون استفاده از دست و تنها با اشاره به پدال زیر پا یا  ریموت می توانند صفحه نت را ورق بزنند. گفتنی است مسئله ورق زدن صفحه نت، یک معضل تاریخی برای نوازندگان و آهنگسازان بوده است و حتی آهنگسازان  برای رفع این مشکل، سکوت بین قطعات را به انتهای صفحه منتقل می کردند تا کمترین زحمت ورق زدن برای نوازندگان ایجاد شود.

برنده مدال طلای اختراعات 2006 ژنو به خاطر ساخت تیونر ربع پرده ای "رهاب" در پایان افزود: خوشبختانه این دستگاه راه حل بی بدیل و راه گشایی برای تمام نوازندگان و اهل موسیقی پیش رو گذاشته  و استقبال هنرمندان موسیقی را در پی داشته است. تا جایی که خبرنگار مجله معتبر موسیقی SUONARE از کشور ایتالیا با شور و شعف زیادی اقدام به تهیه گزارش و عکس از این دستگاه نمود.

یکی از اعضای هیات مدیره کانون نویسندگان خانه موسیقی نیز ضمن استقبال از تلاشهای آقای سپهوندی در ابداع و اختراع ابزار آلات موسیقی گفت که پیش از نوروز هم این دستگاه ورق زنی به کانون نویسندگان خانه موسیقی آورده شده بود و اعضای کانون از این ابتکار استقبال کردند و دیدگاه کارشناسی خود برای این اثر را برای هیات مدیره اصلی ارسال کردند.

کد خبر 19526

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز