ایرانیان در حالی به استقبال طولانی‌ترین شب سال در کنار سفره‌های یلدا می‌روند که افزایش بی‌رویه قیمت‌ها جای برخی میوه‌ها و تنقلات مرسوم در این سفره را خالی کرده است.

بازار اجیل

 عرضه‌کنندگان شیرینی و شکلات نیز که قبلا متأثر از افزایش نرخ ارز به استقبال افزایش قیمت‌ها رفته بودند بار دیگر طولانی‌ترین شب سال را بهانه‌ای برای برپایی ضیافت گرانی قرار داده و افزایش حداقل 20درصدی قیمت‌ها را در سکوت و نظاره سازمان حمایت و سایر دستگاه‌های نظارتی اعمال می‌کنند.

با یک حساب سرانگشتی می‌توان هزینه تأمین مایحتاج سبد شب یلدا برای یک خانواده چهارنفره شامل یک کیلوگرم آجیل، دو تا پنج کیلوگرم میوه و یک کیلوگرم شیرینی را به‌دست آورد؛ هزینه‌ای که با قدرت اقتصادی بسیاری از خانوارهای ایرانی همخوانی نداشته و مردم را مجبور به نشستن بر سر سفره‌های رنگ پریده شب یلدا کرده است.

به راستی جایگاه دستگاه‌های نظارتی در تنظیم بازار اقلام خوراکی در ایام خاص چیست، آیا سازمان حمایت و سایر دستگاه‌های نظارتی همچنان در انتظار گزارش‌های مردمی برای برخورد با گرانفروشی اقلام مورد نیاز مردم در طولانی‌ترین شب سال هستند یا اینکه بازرسان این سازمان‌ها برچسب قیمت نصب شده روی انواع میوه، آجیل ، خشکبار، شیرینی و شکلات را طی چند روز اخیر نمی‌بینند؟

کد خبر 194994
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز