گروه شهری: رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران گفت: شهردار تهران در اجلاس بانکوک از شهرداران شهرهای آسیایی دعوت کرده‌ تا در جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری مشارکت کنند که این دعوت نیز مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

محمود عسکری آزاد با بیان این مطلب افزود: شهرداری تهران و مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران در راستای توسعه پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری اقدامات گسترده‌ای را به عمل آورده و مصداق این امر برگزاری چهار دوره جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری است. امیدواریم امسال در بعد جدید جشنواره که شاهد دریافت مطالعات در سطح بین‌المللی هستیم، موجب شود این جشنواره در سال آینده نیز پر بارتر برگزار شود.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با بیان اینکه فعالیت‌های صورت گرفته در این مرکز در جهت احیای تفکر و تعیین جهت است، اظهار کرد: هدف‌ها تکنیک‌ها را مشخص و تکنولوژی مورد استفاده مجریان را تعیین می‌کند. اما باید برنامه‌ای درنظر گرفته و به وسیله آن مسیرها تعیین شود؛ پس در اختیار مجریان قرار گیرد تا از این رهگذر شاهد تحول، تحرک و پیشرفت عملی باشیم.

عسکری آزاد افزود: جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری باید در جهت ایجاد مشوق‌هایی برای افزایش میزان آثار ارسالی باشد. رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران در ادامه به مقایسه آماری آثار ارسالی جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری امسال با سال گذشته پرداخت و گفت:

سال گذشته 2200 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد اما امسال تاکنون بیش از 2500اثر ارسال شده است و پیش‌بینی می‌شود، این میزان به بیش از 3000 اثر نیز برسد. رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران اظهار کرد: امسال نیز بین‌المللی کردن جشنواره را با هماهنگی un- habitat و اجلاس شهرداران آسیایی در دستور کار خود قرار داده‌ایم و تا‌کنون شاهد حضور پر رنگ صاحب‌نظران، کارشناسان و شهرداران کشورهای آسیایی هستیم و بیش از 200 اثر از کشورهای منطقه به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

کد خبر 194883
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز