مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: فضاپیمای چینی چانگی 2 پرواز نزدیک خود از کنار سیارک پنج کیلومتری توتاتیس که به تازگی از نزدیکی سیاره زمین عبور کرده است را به پایان رساند.

تصویر رصد‌خانه گلدستون از توتاتیس

به گزارش دیسکاوری، این فضاپیما که به تازگی ماموریت نقشه‌برداری از ماه خود را به پایان رسانده است در ژوئن سال 2011 مدار ماه را ترک کرد و خود را به نقطه لاگرانژی 2 در فاصله 1.5 میلیون کیلومتری از زمین در مقابل خورشید رساند.

این ماموریت جدید چانگی 2 ویژه پرواز نزدیک از کنار سیارک توتاتیس 4179 در تاریخ 13 دسامبر برنامه‌ریزی شده بود و در نهایت این فضاپیما توانست با عبور از فاصله 3.2 کیلومتری از نزدیکی این سیارک سیب‌زمینی شکل در سرعت 10.73 کیلومتر بر ثانیه توانست از توتاتیس عکسبرداری کند.

سیارک توتاتیس

به گزارش مقامات فضایی چین،‌چانگی 2 قرار است به سفر به درون اعماق فضا ادامه دهد و تا سال آینده  خود را به فاصله 10 میلیون کیلومتری از زمین برساند. چین چهارمین کشوری است که پس از آمریکا، اروپا و ژاپن توانسته در نزدیکی یک سیارک پرواز کند.

تصویر رصد‌خانه گلدستون از توتاتیس

طی عبور سیارک توتاتیس از نزدیکی زمین ناسا نیز بی‌کار ننشست و با استفاده از رصد‌خانه رادیویی گلد‌استون از این سنگ کیهانی تصویربرداری کرد.

کد خبر 194655
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز