همشهری آنلاین: نحوه عضویت اهالی رسانه در شبکه خبرنگاران عتبات که یک هفته از تشکیل آن از سوی بعثه مقام معظم رهبری می‌گذرد اعلام شد.

به گزارش همشهری آنلاین، شبکه خبرنگاران افتخاری عتبات هفته گذشته با حضور 40 خبرنگار و از سوی بعثه مقام معظم رهبری تشکیل شد. در پی درج خبر تشکیل این شبکه، خبرنگاران رسانه‌های جمعی طی تماس‌هایی با همشهری آنلاین درباره نحویت عضویت در آن سوال کردند. جزئیات تشکیل این شبکه و نحوه همکاری و عضویت در آن در گفتگو با حجت‌الاسلام روزبه برکت رضایی مدیر پایگاه اطلاع‌رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری بررسی شد.

  • همشهری آنلاین: در پی تشکیل شبکه خبرنگاران افتخاری عتبات، عنوان شد که خبرنگاران اعزامی بعثه مقام معظم رهبری به عتبات از میان اعضای این شبکه انتخاب می‌شوند. نحوه این انتخاب چگونه است؟   

حجت‌الاسلام برکت رضایی: پایگاه اطلاع‌رسانی بعثه مقام معظم رهبری برای پوشش خبری فعالیت‌های این نهاد و نیز برنامه‌های زائران در سفر به عتبات عالیات، اعضایی از شبکه خبرنگاران افتخاری عتبات را که حائز امتیاز عمومی و اختصاصی بیشتری شوند، طی دوره‌های یک ماهه به عتبات عالیات اعزام می‌کند.

برای اعزام خبرنگاران، ترجیح بر با سابقه بودن آنهاست. در این خصوص به همکارانی که در طول سال به طور مستمر با پایگاه اطلاع‌رسانی بعثه مقام معظم رهبری همکاری داشته باشند، امتیاز بیشتری داده می‌شود البته شاخص‌ها و معیارهای امتیازدهی به خبرنگاران نیز در این خصوص ترسیم شده است.

  • با توجه به اینکه خبرنگاران اعزامی پس از اعزام در نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق، طی مدت اعزام به عنوان عضوی از بعثه شناخته می‌شوند، روال اداری اعزام آنها به چه ترتیب صورت می‌گیرد؟

خبرنگارانی که امتیازات لازم را کسب کرده و برای اعزام انتخاب می‌شوند، روال اداری بعثه مقام معظم رهبری را طی می‌کنند و از طریق واحد اعزام بعثه مقام معظم رهبری مشرف می‌شوند. خبرنگارانی که در این قالب به عتبات اعزام می‌شوند در واقع به یک سفر کاری و عبادی اعزام می‌شوند و در دوره اقامت در نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عتبات، ضمن فعالیت در چارچوپ سیاست‌های بعثه، ‌افتخار خادمی زائران عتبات مقدسه در عراق را خواهند داشت.

همکاران اعزامی از نظر سازمانی در سفر به عتبات عالیات در زیر مجموعه حوزه ریاست بعثه مقام معظم رهبری در عراق قرار می‌گیرند که نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق بر فعالیت‌های آن نظارت مستقیم دارد.

  • علاوه بر خبرنگارانی که در حال حاضر عضو شبکه خبرنگاران افتخاری عتبات هستند، فعالان رسانه‌ای دیگر نیز می‌توانند به عضویت شبکه درآیند و در گردونه همکاری با بعثه و تلاش برای کسب امتیاز جهت اعزام به عتبات قرار گیرند؟

بله، معرفی خبرنگارانی که می‌خواهند از این پس عضو شبکه خبرنگاران افتخاری عتبات شوند باید به صورت کتبی از سوی نهاد خبری که در آن مشغول به کار هستند معرفی شوند. از این افراد در صورت ضرورت برای طی دوره‌ای آموزشی در قم یا تهران دعوت خواهد شد.

کد خبر 194566
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز