پنجشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۴:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: دو نماینده پارلمان عراق کشته‌شدگان انفجار در کافه‌تریای ساختمان پارلمان این کشور هستند

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه العراقیه در انفجار روز پنجشنبه 12 آوریل (23 فروردین) دو نماینده پارلمان عراق کشته شده‌اند.

فرانس‌پرس یکی از کشته‌شدگان را محمد عواد از اعضای‌ جبهه‌ توافق‌،‌ مهم‌ ترین‌ ائتلاف‌ سنی‌ که‌ چهل‌ وچهار کرسی‌ از دویست‌ وهفتاد وپنج‌ کرسی‌ رادر پارلمان‌ در اختیار دارد‌‌ اعلام کرده است و در مورد نماینده دیگر تنها به کرد بودن او اشاره کرده است.

این در حالی است که شبکه‌ تلویزیونی‌ اسکای‌ نیوز گزارش‌ داد علیرغم‌ دریافت‌ گزارشها مبنی‌ بر کشته‌ شدن‌ پنج‌ الی‌ شش‌ نماینده‌ پارلمان‌ عراق‌ بر اثر انفجار در سالن‌ غذا خوری‌ در ساختمان‌ این‌ پارلمان‌ در بغداد‌ تا کنون‌ مقامات‌ این‌ کشور فقط کشته‌ شدن‌ یک‌ نماینده‌ پارلمان‌ عراق‌ را به‌ طور رسمی‌ تأیید کردند‌. این در حالی است که ارتش آمریکا کشته شدن 8 نفر را در این انفجار تأیید کرده است.

شبکه‌ تلویزیونی‌ العربیه‌ هم اعلام‌ کرد نیروهای‌ امنیتی‌ عراق‌ همه‌ کارکنان‌ و افراد وابسته‌ به‌ پارلمان‌ این‌ کشور را برای‌ بازجویی‌ در خصوص‌ انفجار در پارلمان‌ بازداشت‌ کردند‌.

به‌ گزارش‌ خبرگزاری‌ فرانسه‌ از بغداد یک‌ منبع امنیتی‌ اعلام‌ کرد انفجاری‌ که‌ امروز در ساختمان‌ پارلمان‌ عراق‌ در منطقه‌ فوق‌ امنیتی‌ مرکز بغداد به‌ وقوع‌ پیوست‌ و به‌ کشته‌ شدن‌ دو نماینده‌ پارلمان‌ منجر شد کار یک‌ عامل‌ انتحاری‌ مجهز به‌ یک‌ کت‌ پر از مواد منفجره‌ بوده‌ است‌.

منطقه‌ الخضرا که‌ به‌ ویژه‌ نهادهای‌ اصلی‌ عراق‌ و سفارت‌ آمریکا را در بر می‌‌گیرد بخشی‌ فوق‌ امنیتی‌ پایتخت‌ عراق‌ است‌. این‌ منطقه‌ را صدها مانع بتنی‌ احاطه‌ کرده‌‌است‌ و دسترسی‌ به‌ آنان‌ در صورت‌ عادی‌ پس‌ از بازرسی‌‌های‌ زیاد مجاز است‌.

کد خبر 19442

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز