گردشگر زن انگلیسی که به مادرید پایتخت اسپانیا سفر کرده بود، یک میلیاردمین گردشگر جهان در سال 2012لقب گرفت.

گردشگری - اسپانیا

به گزارش دیل‌شپارد فلوید، گردشگر انگلیسی که به شهر مادرید سفر کرده بود روز پنجشنبه به شکلی سمبلیک عنوان یک میلیاردمین گردشگر جهان در سال‌جاری میلادی را به‌خود اختصاص داد.

به گزارش ایسنا، دیل شپارد فلوید در مراسمی به‌صورت نمادین مورد استقبال دکتر طالب ریفاعی‌ دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی، آتا بوتللا شهردار مادرید و خوزه مانوئل سویرا وزیر گردشگری و انرژی اسپانیا قرار گرفت. این گردشگر در قالب طرح «یک میلیارد گردشگر: یک میلیارد فرصت» که هدف از آن نشان دادن توانایی صنعت گردشگری در خلق میلیاردها فرصت برای توسعه جهانی است معرفی شد.

طالب ریفاعی در این مراسم با خوشامدگویی نمادین به گردشگر زن انگلیسی اعلام کرد: وی همانند گردشگر دیگری با سفر به مادرید یا هر نقطه دیگر از جهان فرهنگ جدیدی را تجربه می‌کند، افراد جدیدی را ملاقات می‌کند، اقتصادهای محلی را رونق می‌دهد و موجب بقای شغل‌هایی همچون خدمتکار‌، راهنمای تور و هزاران شغل دیگر می‌شود که مستقیم یا غیرمستقیم با صنعت گردشگری در ارتباط هستند.

در این مراسم همچنین وزیر گردشگری اسپانیا که کشورش همواره طی سال‌های اخیر یکی از پنج مقصد برتر گردشگری جهان بوده و بیشترین شاغل در صنعت گردشگری را در بین کشورهای اروپایی دارد، ‌اعلام کرد که درآمدهای حاصل از صنعت گردشگری 11درصد از تولید ناخالص داخلی اسپانیا را به‌خود اختصاص داده است.

کد خبر 194343

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز