گروه اقتصادی: وزارت نیرو پیشنهاد افزایش 300درصدی قیمت برق را در بودجه سال آینده مطرح کرده است.

به گفته معاون وزیر نیرو در امور برق، مجلس هم با این پیشنهاد موافق است. محمد بهزاد با اشاره به پیشنهاد 80تومانی بهای هر کیلووات ساعت برق در بودجه 92به مجلس، اعلام کرد: قیمت فعلی برق به هیچ وجه پاسخگوی نیازها نیست. به گزارش همشهری،قیمت هر کیلووات ساعت برق در حال حاضر 26تومان است که وزارت نیرو خواستار اصلاح قیمت برق به ازای هر کیلووات 80تومان شده است.

به گزارش مهر، محمد بهزاد در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه قیمت پیشنهادی وزارت نیرو در لایحه بودجه سال 1392برای برق مصرفی 80تومان به ازای هر کیلووات ساعت است، گفت: امسال هماهنگی قابل‌توجهی بین دولت و مجلس شورای اسلامی برای تدوین قانون بودجه انجام شده است. معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اعلام اینکه اساس کار وزارت نیرو واقعی‌شدن قیمت برق در کشور است، تصریح کرد:

در حال حاضر 26.4تومان بابت فروش برق به وزارت نیرو تحویل می‌شود، این قیمت به هیچ وجه پاسخگوی نیازها نیست.این مقام مسئول با یادآوری اینکه اخیرا مدارک لازم برای افزایش قیمت برق را به مجلس ارائه کرده و نمایندگان مجلس قبول کردند که قیمت برق باید تغییر کند، اظهار داشت: این در حالی است که سازمان حسابرسی هم برای سال 90قیمت 40تومان را برای برق محاسبه کرده بود. به گفته وی، عددی که در مجلس تثبیت می‌شود از 26.4تومان بیشتر بوده و در نهایت عددی که تثبیت می‌شود، بودجه وزارت نیرو در بخش برق بوده که در 200میلیارد کیلووات ساعت ضرب می‌شود.

بهزاد افزایش قیمت برق را لازمه حفظ و افزایش پایداری شبکه برق در سال‌های آینده عنوان کرد و یادآور شد: در مجموع سال آینده محاسبه برق مشترکان قطعا با بهای بیش از26.4تومان محاسبه می‌شود.معاون وزیر نیرو با تأکید بر اینکه در شرایط فعلی برای هر انشعاب برق به‌طور متوسط 200هزار تومان از مردم دریافت می‌شود، درحالی‌که این انشعاب برای وزارت نیرو دو میلیون تومان تمام می‌شود، گفت: قطعا افزایش قیمت برق منجر به حمایت بیشتر از صنعت برق و طرح‌های در دست اجرا خواهد شد.

کد خبر 194325
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز