مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: یک شرکت فعال در حوزه فناوری اطلاعات، برای نخستین بار در دنیا موفق به تولید و ثبت اختراع کارتریج‌های نامرئی شد که این محصول قادر است تمامی اشکال را به صورت نامریی چاپ کند و تنها توسط اشعه ماوراء بنفش قابل رویت است.

کارتریج‌های نامرئی

به گزارش مهر، علیرضا کامکار - مدیرعامل شرکت سخت سیستم در حاشیه برگزاری هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ) با بیان اینکه این شرکت سال‌ها نماینده کارتریج های اچ پی در ایران بوده اظهار داشت: بعد از تحریم‌هایی که این شرکت بر علیه ایران انجام داد به فکر تولید کارتریج در کشور افتادیم.

وی ادامه داد: در خلال تولید کارتریج در کشور با مطالعه و تحقیقات بسیار بر روی تکنولوژی های مختلف پرینت در دنیا با تلفیق دو تکنولوژی روز به یک تکنولوژی منحصربفرد در دنیا رسیدیم که با ثبت اختراع در ایران و تاییدیه دانشگاه صنعتی شریف، این اختراع در کشور به ثبت رسیده است.

مدیرعامل شرکت سخت سیستم با بیان اینکه تکنولوژی کارتریج می تواند کاربردهای امنیتی و نظامی داشته باشد تصریح کرد: در حال بررسی شرایط بر روی بازخورد این اختراع هستیم و امکان دارد کاربردهای امنیتی این کارتریج ها را کاهش داده و به مسئله ویژه کارآفرینی روی بیاوریم.

وی گفت: در صورتی که تصمیم بر مبحث کارآفرینی این اختراع گرفته شد این کارتریج ها به شیوه بسته های کارآفرینی برای بیزینس های کوچک اما با ارزش افزوده بسیار بالا در اختیار کارآفرینان قرار خواهد گرفت.

اولین تولید کننده کارتریج های نامرئی در دنیا با بیان اینکه از هیچ گونه کمک های دولتی بهره نگرفته ایم، اظهار داشت: به دنبال بازخوردها و گرفتن ایده های مختلف برای کاربردهای مختلف این کارتریج ها هستیم و شرکت پتانسیل های لازم برای تولید انبوه این کارتریج ها را نیز در خود می بیند و در صورت اخذ هر تصمیم آمادگی کامل خود را اعلام می کند.

وی با بیان اینکه این محصول برای بانکها، مراکز نظامی و امنیتی و قضایی و دانشگاه‌ها و هر سازمان یا شرکتی که نیاز به اسناد محرمانه یا کاغذهای امنیتی داشته باشد قابل استفاده است، اظهار داشت: خرید این محصول برای عموم آزاد نیست.

کامکار تصریح کرد: پیشگیری از هرگونه تقلب در اسناد و اوراق مالی اداری و عدم محدودیت در حجم دیتا از جمله مزایای این کارتریج‌های نامرئی است.

کد خبر 194230
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز