همشهری آنلاین: ممکن است بسیار شنیده باشید که بهتر است خانواده دور هم شام بخورند. آنچه فرزندان سر میز شام می‌خواهند بیش از هر چیز حضور پدر و مادر است. مطالعات نشان داده که فرزندانی که به طور مرتب همراه خانواده شام می‌خورند، کمتر دچار اعتیاد شده و به سراغ مواد مخدر می‌روند.

صرف شام خانوادگی

اما کارشناسان می‌گویند در واقع مساله غذا خوردن نیست. مساله این است که وقتی افراد با هم غذا می‌خورند، با هم به پیاده‌روی می‌روند و اوقات زیادی را با هم سپری می‌کنند روابط اعضای خانواده محکمتر می‌شود و خانواده‌های سالم‌تری دارند.
سعی کنید همراه با خانواده برای صرف شام یا ناهار بیرون از خانه بروید و اوقاتی را بدین گونه با هم سپری کنید.

با هم آشپزی کنید .حتی کوچکترین فرد خانواده هم می‌تواند کمک کند اگر چه او بسیار ریخت و پاش می‌کند اما اجازه دهید او هم در آشپزی کمک کند چرا که این کار بسیار لذت بخش است و صمیمیت را در خانواده افزایش می‌دهد.

more صرف شام با خانواده و کاهش نرخ اعتیاد

به گزارش سلامت نیوز دوستانتان را به عصرانه‌ای دعوت کنید بدین گونه خانواده با اجتماع و افراد دیگر ارتباط برقرار می‌کند چیزی که برای هر خانواده‌ای ضروری است.

مثلا می‌توانید یکی از روزهای اول هر ماه را به این کار اختصاص دهید. ورزشی را که دوست دارید به فرزندتان معرفی کنید و او را با این ورزش آشنا کنید. با همه‌ی اعضای خانواده به پیاده‌روی بروید. دوستان فرزندانتان را به خانه‌ی خود دعوت کنید و عصری را با آن‌ها سپری کنید. این‌ها کارهایی هستند که یک خانواده‌ی سالم می‌توانند برای داشتن یک سبک زندگی سالم انجام دهند.

کد خبر 193748
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز