رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تأکید بر اینکه مالک و صاحب پول موجود در صندوق توسعه ملی، هیأت عامل است، گفت: هر عملیاتی از این حساب باید با امضای هیأت عامل صورت گیرد و هر مرجعی بدون امضای هیأت عامل از موجودی صندوق برداشت کند تصرف غیرقانونی در اموال عمومی به‌حساب می‌آید.

به گزارش مهر، مصطفی پورمحمدی با اشاره به استقلال صندوق توسعه ملی گفت: صندوق توسعه ملی باید در تصمیمات خویش کاملاً مستقل عمل کند و هیچ‌کس حق ندارد در هر سطح و مرتبه‌ای که قرار دارد، بدون امضای هیأت عامل صندوق، از منابع صندوق برداشت کند و اگر چنین کاری کند با صراحت می‌گویم که تصرف در اموال عمومی کرده است. رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: با صراحت می‌گویم که باید نظامات این صندوق حفظ شود و مجلس و دولت در کار این صندوق دخالت نکنند.

امکان وام‌دهی به مسکن نداریم

خبر دیگر اینکه عضو هیأت عامل صندوق توسعه ملی با اعلام اینکه فعلا ساخت مسکن امکان استفاده از تسهیلات این صندوق را ندارد، گفت: بالغ بر 17میلیارد دلار تسهیلات ارزی و ریالی برای استفاده طرح‌های مختلف مسدود شد. محمود دودانگه در گفت‌وگو با مهر رقم جدید مسدودی انجام شده در قالب قراردادهای صندوق توسعه ملی گفت: تاکنون به‌صورت ریالی و ارزی بالغ بر 17میلیارد دلار برای استفاده طرح‌های مختلف کشاورزی، صنعتی، انرژی، نیرو و سایر حوزه‌ها مسدودی در بانک‌ها انجام شده است. عضو هیأت عامل صندوق توسعه ملی، اظهار داشت: از این مبلغ بیش از 12میلیارد دلار به‌صورت ارزی و پنج میلیارد دلار نیز به‌صورت ریالی است که عمدتا در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کد خبر 193702
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز