شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۱ - ۰۵:۴۴
۰ نفر

دامغان: مردم شهرستان دامغان از کمبود پزشک متخصص زنان و زایمان در این شهر به‌عنوان یک معضل گلایه دا رند و خواستار تسریع در رفع این مشکل هستند.

بیمارستان - اتاق عمل


به گزارش مهر، از آنجا که کمبود پزشک متخصص زنان و زایمان در شهرستان دامغان به یک معضل پزشکی تبدیل‌شده، مسئولان این شهرستان به‌دنبال راه‌اندازی دانشکده علوم پزشکی جهت حل مشکلات بهداشتی و درمانی این شهرستان هستند.

یکی از بیماران در گفت‌وگو با مهر ضمن اشاره به اینکه برای درمان خود باید از ساعت 4:30صبح با حضور در درمانگاه دولتی این شهرستان برای گرفتن نوبت معطل بماند تا در اول وقت اداری بتواند برای دیدن دکتر نوبت بگیرد گفت: البته با توجه به ازدحام جمعیت و کمبود دکتر بعضی وقت‌ها موفق به دریافت نوبت نمی‌شویم و باید بدون نتیجه و دست خالی برگردیم. یکی دیگر از این بیماران نیز ضمن تأکید بر مشکلات درمانی دامغان اظهار داشت: در مطب‌های خصوصی نیز با ازدحام جمعیت برای گرفتن نوبت روبه‌رو می‌شویم و این امر به حدی است که بعضا موفق به دریافت نوبت نمی‌شویم و باید برای درمان خود به شهرهای همجوار مثل شاهرود مراجعه کنیم.

یکی از بیماران که از روستا برای گرفتن نوبت به شهر آمده بود نیز اظهار داشت: بنده باید از شب قبل به دامغان بیایم تا بتوانم روز بعد برای خود نوبت بگیرم که گاها به‌دلیل کمبود پزشک و ازدحام بیمار موفق به دیدار دکتر نمی‌شوم و باید دست خالی به روستا برگردم و روزی دیگر مراجعه کنم.امام جمعه دامغان ضمن ابراز تأسف از کم توجهی مسئولان نسبت به وضعیت بهداشت و درمان شهرستان خصوصا کمبود پزشک متخصص زنان گفت: خدمت به مردم باید عادلانه و در تمامی بخش‌ها به‌صورت متوازن باشد. حجت‌الاسلام سیدمحمود ترابی، توجه به بخش بهداشت و درمان را بسیار ضروری دانست و خاطرنشان کرد: بارها از تریبون نمازجمعه برای حل این مشکل به مسئولان تذکر داده شده است.وی با یادآوری فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند یک بیمار غیراز بیماری نباید هیچ دغدغه دیگری داشته باشد تصریح کرد: بی‌توجهی برخی مسئولان به نظام سلامت و درمان قابل اغماض نیست و دولت باید در این زمینه پاسخگو باشد. امام جمعه دامغان گفت: امیدواریم مسئولان استان هرچه زودتر جهت رفع کمبود اقدام کرده و رضایت مردم را فراهم کنند.

کد خبر 193605

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز