مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۳
۰ نفر

گروه شهری: همزمان با اجرای طرح برخورد با خودروهای آلاینده و اجرای طرح ترافیک در محدوده زوج و فرد تا چهارشنبه 15هزار خودرو اعمال قانون و توقیف شدند.

تشدید آلودگی هوای پایتخت، کمیته کاهش آلودگی را بر آن داشت که با گسترش محدوده طرح زوج و فرد به‌عنوان محدوده طرح ترافیک، گامی در جهت کاهش آلودگی هوای تهران بردارد. بر این مبنا تنها خودروهای دارای آرم طرح ترافیک در این محدوده تردد کردند. همچنین طرح برخورد با خودروهای آلاینده و دودزا و فاقد معاینه فنی نیز به اجرا در آمد.

این تصمیم باعث شد از روز یکشنبه تاچهارشنبه، 15هزار دستگاه خودرو به‌علت ورود غیرمجاز به محدوده یا دودزا بودن اعمال قانون و توقیف شوند. پلیس اعلام کرد که این طرح را قاطعانه در پایتخت به اجرا در می‌آورد. به گزارش پلیس راهنمایی و رانندگی تهران، ترافیک پایتخت در طول روزهای اجرای این طرح، کاهش یافته و تردد در شریان‌های اصلی روان بود. امروز (پنجشنبه) نیز طرح ترافیک در محدوده زوج و فرد اجرا می‌شود و خودروهای غیرمجاز حق تردد در این محدوده‌ها را ندارند؛ ضمن اینکه طرح برخورد با خودروهای آلاینده در محدوده مرکزی شهر تشدید شده است.

همچنین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به آغاز طرح تشدید برخورد با خودروها و موتورسیکلت‌های دودزای پایتخت از روز شنبه، گفت: تاکنون بیش از پنج هزار دستگاه خودرو و موتورسیکلت اعمال‌قانون‌شده و دو هزار دستگاه نیز به پارکینگ منتقل شدند. سردار حسین رحیمی ضمن انتقاد از سرویس‌های غیراستاندارد و دودزای برخی ادارات و نهادهای دولتی و غیردولتی گفت: برابر اعلام قبلی این ادارات تنها تا پایان آذرماه مهلت دارند تا نسبت به تعیین‌تکلیف سرویس‌های آلاینده و غیراستاندارد خود اقدام کنند، چرا که در غیراین صورت پلیس از تردد آنها جلوگیری خواهد کرد. رئیس پلیس راهور تهران در پایان از شهروندان خواست ضمن همکاری با پلیس از ترددهای غیرضروری به جهت حفظ جان خود و سایر شهروندان خودداری کنند.

کد خبر 193470
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز