رهبر معظم انقلاب در دیدار با قشرهای مختلف مردم، با تأکید بر اهمیت جهاد در راه خدا، احیای مجدد عظمت علمی، اخلاقی، انسانی، و عزت اسلامی را مهم ترین وظیفه امت اسلامی دانستند.

به گزارش ایسنا، همزمان با سیزدهم رجب، خجسته سالروز میلاد حضرت علی علیه‌السلام، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، روز سه‌شنبه در دیدار قشرهای مختلف مردم و جمعی از خانواده‌های شهدا و علمای اهل سنت از سراسر کشور، امیر مومنان و امام پرهیزکاران را ستاره درخشان آسمان عدل، انصاف و انسانیت و شخصیت برجسته و مورد احترام همه‌ی آزادگان عالم دانستند و با تاکید بر این‌که مهم‌ترین درس آن حضرت و همه‌ی اولیای الهی، تلاش و جهاد در راه خدا بوده است، تصریح کردند: امروز مهم‌ترین وظیفه امت اسلامی، جهاد در راه خدا و تلاش برای احیای مجدد عظمت علمی، اخلاقی و انسانی و عزت اسلامی مسلمانان و جبران ضعف‌ها و عقب‌ماندگی‌ها است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تبریک سالروز ولادت مولی‌الموحدین حضرت علی (ع)، در بیان علت ابراز ارادت و محبت همه‌ی مسلمانان و آزادگان عالم به آن حضرت، خاطرنشان کردند: ایمان مخلصانه، جهاد فداکارانه، ذوب شدن در امر و نهی الهی، اطاعت و عبودیت مطلق در برابر خدا، بی‌اعتنایی به زخارف دنیوی، رعایت انصاف و عدالت با عموم مردم، عطوفت و مهربانی به مظلومان و مستضعفان، ایستادگی و قاطعیت در برابر دشمنان دین، عمل به وظیفه در هر شرایطی، و سخنان حکمت‌آمیز مورد نیاز بشر در همه‌ی دوران‌ها، ویژگی‌ها و صفاتی است که هر انسان منصفی را به خضوع وا می‌دارد.

ایشان با تاکید بر لزوم درس گرفتن از پیامبر اعظم اسلام (ص) و اولیای الهی، آنان را مظهر جهاد در راه خدا دانستند و افزودند: این جهاد فقط مختص به دوران جنگ نیست، بلکه در دوران صلح نیز هر اقدام مسلمانان برای ارتقای علمی، اعتلای دین و امت اسلامی، وحدت و یکپارچگی مسلمانان و مقابله با تمایلات اغواگرانه درونی، جهاد در راه خدا به شمار می‌رود.

رهبر انقلاب اسلامی وضع اسفبار کنونی امت اسلامی و ضعف و انحطاط دنیای اسلام را نتیجه‌ی غفلت از جهاد در راه خدا برشمردند و خاطرنشان کردند: امروز وضع مسلمانان به گونه‌ای است که در روز عید 13 رجب، پیکر امت اسلامی خون‌آلود است و مسلمانان در لبنان، فلسطین، عراق و افغانستان به خاک و خون کشیده می‌شوند و در چنین شرایطی دو پدیده‌ی تلخ در امت اسلامی بروز کرده است که هرکدام از آنها درخور تأمل و عبرت‌آموزی است و مسلمانان باید به سبب این دو پدیده به درگاه خداوند توبه کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، فجایع کنونی در لبنان و فلسطین و کشتار مردم بی‌گناه و کودکان را به دست رژیم صهیونیستی یکی از این دو پدیده‌ی تلخ دانستند و خاطرنشان کردند: مصائبی که امروز بر مردم لبنان وارد می‌آید، ممکن است برای هریک از کشورهای اسلامی پیش بیاید. بنابراین امت اسلامی باید متوجه شود که قدرت‌های جهانی هیچ‌گاه منافع آنان را در نظر نخواهند گرفت و باید برای حفظ موجودیت خود، قدرت و اتحادشان را افزایش دهند.

ایشان با انتقاد شدید از رفتار و گفتار تشویق‌آمیز آمریکا و انگلیس و برخی قدرت‌های دیگر در قبال جنایات رژیم غاصب صهیونیستی و هم‌چنین ناتوانی و بی‌عرضگی سازمان ملل متحد در کنار ادعای حقوق بشر، مدنیت و مبارزه با تروریسم افزودند: دومین پدیده‌ی تلخ در شرایط کنونی، تفرقه دولت‌های اسلامی به‌ویژه نظاره‌گری برخی دولت‌های عربی است که این‌گونه رفتار، بسیار اشتباه و خسارت‌بار است.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه امروز دفاع از حزب‌الله لبنان بر همه جامعه اسلامی واجب است، خاطرنشان کردند: برخی دولتهای اسلامی که به دلیل ملاحظه آمریکا و قدرتهای استکباری سکوت کرده‌اند، بدانند که آمریکا هیچ‌گاه ملاحظه آنان را نخواهد کرد.

ایشان ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی را از ابزارهای همیشگی دشمنان برای زمین‌گیر کردن مسلمانان برشمردند و تأکید کردند: تفرقه سم مهلک دنیای اسلام است و هر اقدامی که موجب ایجاد اختلاف میان مسلمانان و استفاده دشمنان از این اختلاف شود، خیانت به دنیای اسلام است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، استحکام موضع جمهوری اسلامی ایران را درباره مسائل دنیای اسلام، اعم از عراق، فلسطین، لبنان و افغانستان یکسان دانستند و در بیان علت این استحکام موضع خاطرنشان کردند: آمریکا با همکاری صهیونیست‌ها و برخی دولتهای خبیث اروپایی، همچون انگلیس در پی ریشه‌کن کردن اسلام از این منطقه است، زیرا اسلام در مقابل مطامع آنها ایستاده و با تشکیل نظام اسلامی در ایران، احساسات اسلامی و تمایل به مجاهدت در راه اسلام و احیای هویت و عزت اسلامی، در جهان اسلام زنده شده است.

رهبر انقلاب اسلامی، مجاهدت مردم و حزب‌الله لبنان را نمونه‌ای از ایستادگی اسلامی و زنده بودن عزت اسلامی دانستند و تأکید کردند: ارتش رژیم صهیونیستی که به ارتش شکست‌ناپذیر مشهور بود و در مدت شش روز، سه ارتش کشورهای عربی را شکست داده بود، امروز پس از گذشت حدود یک ماه با به کار گرفتن همه توان و کمک نظامی آمریکا، هنوز نتوانسته است در مقابل حزب‌الله مجاهد فی سبیل‌الله به برتری دست یابد و پی در پی متحمل شکست می‌شود.

خاطرنشان می‌شود در این دیدار جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، روحانیون اهل سنت، عشایر، بسیجیان، دانشجویان از مشهد مقدس، اصفهان، کیش، گیلانغرب، سبزوار، ریگان و دلکان، بزمان و بم، ملارد کرج، خوی، دورود، شفت گیلان، لنگرود و استانهای گلستان، کردستان، همدان، قم، آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل حضور داشتند.

کد خبر 1932

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز