همشهری آنلاین: مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد از آغاز توزیع سهمیه کاغذ ارزان‌قیمت برای روزنامه‌ها از شنبه 11 آذر ماه توسط مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی نشرآوران خبر داد.

ایسنا نوشت: پدرام پاک‌آیین با بیان این‌که سهمیه کاغذ ارزان علاوه بر روزنامه‌های سراسری در میان مطبوعات محلی که با ترتیب انتشار روزنامه دو یا سه روز در هفته منتشر می‌شوند نیز توزیع خواهد شد، گفت: مدیران مسؤول روزنامه‌ها پس از دریافت حواله می‌توانند سهمیه کاغذ خود را از کارخانه صنایع چوب و کاغذ مازنداران با قیمتی زیر قیمت بازار دریافت کنند.

وی افزود: توزیع کاغذ روزنامه با توافق معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کارخانه صنایع چوب و کاغذ مازندران صورت گرفته است.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد با اشاره به اینکه قیمت این کاغذ 1800 تومان به ازای هر کیلوگرم و معادل قیمت تمام شده است، گفت: در حال حاضر صنایع چوب و کاغذ مازندران متعهد به تولید 60 هزار تن کاغذ در سال است.

پاک‌آیین هدف از توزیع کاغذ ارزان‌قیمت در زونامه ها را کمک به تنظیم بازار و سوق دادن بازار به سمت مصرف‌کننده اصلی (مطبوعات) دانست و تصریح کرد: سهمیه‌های کاغذ ارزان‌قیمت روزنامه برای 90 روزنامه منطقه‌ای استانی و محلی و همچنین 65 روزنامه سراسری درنظر گرفته شده است.

کد خبر 192775
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز