آیین‌نامه نظام صلاحیت حرفه‌ای در هیأت وزیران به تصویب رسیده و از سوی معاون اول رئیس‌جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

براساس این آیین‌نامه، استانداردها و معیارهای سطوح صلاحیت حرفه‌ای براساس نظام طبقه‌بندی مشاغل کشور توسط سازمان ملی مهارت و فناوری حداکثر ظرف شش‌ماه تدوین و ابلاغ می‌شود. با اجرایی شدن نظام صلاحیت حرفه‌ای طی شش‌ماه آینده، افراد برای اشتغال در حوزه‌های مختلف نیاز به تأییدیه صلاحیت حرفه‌ای دارند.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی با بیان اینکه نظام جامع مهارت و فناوری دارای سه‌زیرنظام متفاوت است، اعلام کرد: نظام جامع مهارت و فناوری دارای زیرنظام‌های نظام آموزش و فناوری، نظام صلاحیت حرفه‌ای و نظام شرایط احراز اشتغال است.

به گزارش خبرنگار همشهری، رجبعلی برزویی با تأکید براینکه هر فردی که متقاضی اشتغال در دستگاه‌های اجرایی و حوزه‌های صنفی و خصوصی باشد، از این پس باید صلاحیت حرفه‌ای داشته باشد گفت: این صلاحیت‌ها در 10سطح تعریف شده است؛ از سطح یک که به کارگران ساده اختصاص دارد تا سطح 10که ویژه خبرگان است. او افزود: طی شش‌‌ماه باید همه شاخص‌های صلاحیت حرفه‌ای تهیه و تدوین شود، براین اساس افرادی که در نظام جامع مهارت و فناوری آموزش دیده‌اند در اولویت توانمندی‌های نظام صلاحیت حرفه‌ای قرار می‌گیرند. برزویی اظهار کرد:

براساس نظام صلاحیت حرفه‌ای حتی شرکت‌های خارجی که بخواهند در پروژه‌های ایرانی حضور داشته باشند، باید تأییدیه صلاحیت حرفه‌ای اخذ کنند.معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: از این پس افرادی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند که در نظام صلاحیت حرفه‌ای تأیید شده باشند.

کد خبر 192700
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز