دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۲:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: هوشیار زیباری وزیر امور خارجه عراق اعلام کرد: نمی‌توانم در مورد آزادی پنج دیپلمات ایرانی بازداشت‌شده در اربیل قول بدهم زیرا آنها توسط نیروهای غیر عراقی بازداشت شده‌اند.

به گزارش فارس، زیباری در گفت‌وگو با روزنامه سعودی "المدینه"، با اشاره به اینکه دیپلمات‌های ایرانی توسط نیروهای آمریکایی بازداشت شده‌اند گفت: نقش ما فقط نقش تسهیل‌کننده روابط است و نه بیشتر.

وی افزود: من درخواست مستقیم و رسمی خود را برای سفیر آمریکا در عراق ارسال کردم تا به دیپلمات‌های سفارت ایران در عراق اجازه داده شود با پنج دیپلمات بازداشت‌شده در اربیل دیدارهایی داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به برگزاری گردهمایی وزیران امور خارجه کشورهای همسایه عراق در قاهره، تصریح کرد: این گردهمایی، تحولی بزرگ در منطقه است و باعث می‌شود تا بغداد، با حضور سازمان‌ملل‌متحد و اتحادیه عرب، مسؤولیت‌ها و تعهدات کشورهای شرکت‌کننده در این نشست را به آنها یادآور شود و با ممانعت از نا امنی، به آبادانی عراق کمک کند.

زیباری با اشاره تلویحی به روابط آمریکا با ایران و سوریه و شایعات منتشرشده مبنی بر دیدار احتمالی "کاندولیزا رایس" وزیر امور خارجه آمریکا با "منوچهر متکی" همتای ایرانی خود در حاشیه این نشست، ادامه داد: انتظار می‌رود گفت‌وگوهای دوجانبه بین برخی طرف‌ها در جریان این گردهمایی، بتواند یخ روابط پر تنش بین آنها را بشکند و بر اوضاع عراق تأثیری مثبت بگذارد.

کد خبر 19179

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز