همشهری آنلاین: دبیرکل حزب مردمسالاری که به عنوان طراح مجمع نخبگان اصلاح‌طلب سراسر کشور (طرح مناسک) شناخته می‌شود، در حالی این طرح را مصوب شورای هماهنگی جبهه اصلاحات معرفی کرده که رئیس دوره‌ای این شورا، طرح مناسک را مربوط به حزب مردمسالاری و زحمت شخص کواکبیان می‌داند.

حبیبی - کواکبیان

مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری درباره وضعیت طرح مناسک در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به فارس گفت: طرح مناسک در دستور کار شورای هماهنگی قرار دارد البته شورای هماهنگی آن را تصویب کرده و به عنوان ابزار اجماع قبول کرده اما هنوز نهایی نشده است.

این اظهارات کواکبیان در حالیست که نجفقلی حبیبی رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات شنبه 27 آبان ماه در گفتگو با همشهری آنلاین در پاسخ به اینکه «آیا همزمان با برگزاری همایش اصلاح‌طلبان در دی ماه، طرح مناسک که از سوی مصطفی کواکبیان پیگیری می‌شود نیز در دل شورای هماهنگی جبهه اصلاحات قابل پیگیری است؟»، گفت:

  • طرح مناسک به عنوان طرح مناسک دیگر از بین می‌رود. حال درباره طرح مناسک، خود ایشان دارد زحمت می‌کشد و مربوط به حزب مردمسالاری است.
  • اگر هر کسی می‌خواهد خودش هر کاری کند، خوب بکند. ولی وقتی می‌خواهد عضو مجموعه باشد باید در مجموعه اقداماتی که جمع انجام می‌دهد، مشارکت کند.
  • البته افراد حق دارند هر کاری دل‌شان می‌خواهد بکنند. آنچه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات می‌خواهد این است که هر کاری به عنوان کار جمعی باشد. حال اگر کسی تنها خواست کاری انجام دهد، به هر حال بعداً درباره‌اش تصمیم‌گیری می‌شود.

سیدحسین مرعشی معاون رئیس جمهور در دولت سیدمحمد خاتمی نیز در گفتگو با فارس در پاسخ به اینکه آیا «طرح مناسک» را می‌توان مورد قبول و متعلق به همه اصلاح‌طلبان دانست، گفته است: خیر؛ برداشتم این نیست، چراکه اصلاحات یک شورای هماهنگی دارد و کاری که شورای هماهنگی جبهه اصلاحات آن را امضاء نکرده‌ باشد، موضع اصلح‌طلبان تلقی نمی‌شود.

کد خبر 191685
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز