گروه حوادث: به‌دنبال تصادف اتوبوس حامل دانش‌آموزان خردسال مصری با قطار، 49نفر ازجمله 47دانش‌آموز جان خود را از دست دادند.

پس از این حادثه وزیر راه و ترابری مصر استعفا کرد. صبح دیروز اتوبوس حامل 60دانش‌آموز چهار تا هشت ساله مصری در حال عبور از روی ریل راه‌آهن در شهر منفلوط بود که حادثه وحشتناکی رخ داد. قطار مسافربری هنگام عبور از تقاطع به‌شدت با اتوبوس برخورد کرد و آن را حدود یک کیلومتر روی ریل کشید. وقتی قطار متوقف شد، تنها صدای ناله و فریاد کودکانی به گوش می‌رسید که در این حادثه به‌شدت مجروح شده بودند. لحظاتی بعد از این حادثه، تیم‌های امدادی راهی محل حادثه شدند.

قطار به وسط اتوبوس برخورد کرده و همین مسئله باعث شده بود که تعداد زیادی از دانش‌آموزان پسر و دختر جانشان را از دست دهند. مجروحان به سرعت به بیمارستان انتقال یافتند و وقتی پیکر قربانیان از میان بقایای اتوبوس بیرون کشیده شد، معلوم شد که در این حادثه وحشتناک 47دانش‌آموز جان خود را از دست داده‌اند. به‌دنبال این حادثه تحقیقات برای مشخص‌شدن علت تصادف آغاز شد.

طبق گفته شاهدان، زمانی که قطار در حال عبور از تقاطع بوده، خیابان باز بوده و این در حالی بود که مسئول تقاطع هنگام عبور قطار باید تقاطع را می‌بست. به گزارش رویترز، کارگری که مسئول تقاطع بود در زمان حادثه در خواب بود و به‌دلیل سهل‌انگاری او بود که این حادثه رخ داد و به همین دلیل وی پس از حادثه از سوی پلیس بازداشت شد. در همین حال پزشکی قانونی اعلام کرد به‌دلیل شدت حادثه، اجساد بسیار از قربانیان قابل شناسایی نیست و شناسایی اجساد از طریق روش‌های تخصصی ادامه دارد.

استعفای وزیر

ساعاتی پس از حادثه مرگبار برای اتوبوس دانش‌آموزان، محمد رشاد المتینی، وزیر راه و ترابری مصر استعفای خود را تسلیم رئیس‌جمهور کرد و گفت که این اقدام را در راستای مسئولیتش انجام داده است. قبل از وزیر راه و ترابری، رئیس سازمان راه‌آهن مصر نیز استعفا کرده بود. وزیر راه و ترابری قبل از استعفای خودش، استعفای او را پذیرفت و وی را برای تحقیق به دستگاه‌های ذی‌ربط معرفی کرد. در این حادثه به غیراز دانش‌آموزان دو نفر دیگر ازجمله راننده اتوبوس نیز کشته و بقیه سرنشینان اتوبوس مجروح شدند. در همین حال رئیس‌جمهور به وزیران کابینه دستور داد تا به خانواده‌های قربانیان این حادثه، کمک کنند. او همچنین دستور تحقیق درخصوص این حادثه را نیز صادر کرد.

کد خبر 191560
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز