گروه شهری: به‌دنبال بارندگی‌های اخیر در تهران، دو پل در مسیر رودخانه کن دچار آسیب شدند که در حال حاضر مدیران ارشد شهرداری تهران در حال رسیدگی به وضعیت موجود هستند.

پل اول (پل کن) که چهارشنبه‌شب دچار حادثه شد، در محل تقاطع بزرگراه فتح (جاده قدیم کرج) با این رودخانه است. در همین ارتباط و برای کاهش مشکلات به‌وجود آمده، مدیران شهری و راهنمایی و رانندگی شهر تهران جلسه‌ای داشتند. در همین جلسه مقرر شد با فوریت ظرف دو‌ماه آینده کنارگذر غرب به شرق و پس از آن با فوریت کمتر کنارگذر شرق به غرب این پل برای تردد خودروها در اختیار پلیس قرار گرفته و ایمن‌سازی لازم در این خصوص صورت گیرد. سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس راهور تهران با تأکید بر اینکه بعید است پل کن تا عید دوباره زیر بار ترافیکی برود، گفت: بر این اساس هم‌اکنون خودروهایی که از غرب به شرق یعنی از کرج به سمت تهران از جاده قدیم کرج استفاده می‌کنند باید از تقاطع تهرانسر به سمت گل‌ها ادامه مسیر داده و پس از آن وارد جاده مخصوص شده و به سمت شرق مسیر خود را تا میدان آزادی طی کنند.

همچنین خودروهایی که به سمت غرب از میدان فتح تردد می‌کنند باید از سه راهی شیرپاستوریزه به سمت خیابان زرند و پل ساوه و پس از آن جاده قدیم تهران - ساوه ادامه مسیر دهند. رئیس پلیس راهور تهران افزود: دور برگردانی نیز احداث شده است که برای دسترسی محلی به خیابان‌های زرند و محدوده شیر پاستوریزه هم‌اکنون از آن استفاده می‌شود. وی با توصیه به تمامی رانندگان خودروهای سنگین مبنی بر تردد از جاده مخصوص به جای جاده قدیم گفت: در عین حال به‌خودروهای شخصی توصیه می‌کنیم از اتوبان تهران - کرج استفاده کرده و از سوی دیگر با توجه به بازگشایی انتهای بزرگراه همت - خرازی این دسته از رانندگان می‌توانند از وردآورد وارد اتوبان همت شده یا بالعکس از اتوبان همت وارد وردآورد شده و ادامه مسیر دهند.پل کن که در سال 1371 ساخته شد، حالا بعد از گذشت 20سال دچار چنین حادثه‌ای شده است.

حادثه در محل پل در دست ساخت راه‌آهن تهران - تبریز

اما حادثه دوم در مسیر رودخانه کن نیز مربوط به یکی از دهانه‌های پل در دست احداث راه‌آهن تهران ـ تبریز است که تخریب شد. البته بلافاصله بعد از وقوع حادثه برخی از مدیران ارشد شهرداری تهران برای رسیدگی به وضعیت موجود در محل حاضر شده و اقدامات لازم برای جلوگیری از بروز حوادث احتمالی دیگر صورت پذیرفت.

در این رابطه مازیار حسینی معاون فنی و عمرانی شهردار تهران که در محل واقعه حضور داشت، گفت: انحراف مسیر آب سیلابی باعث فرسایش و شست‌و‌شوی سریع خاک زیر یکی از دهانه‌های پل در دست احداث راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران (خط تهران - تبریز) شده و گسترش این امر به سمت بالادست منجر به تهدید پل‌های بزرگراهی روی رودخانه کن شده است.

با توجه به لزوم رعایت موارد ایمنی و پیشگیری از خطرات احتمالی مترتب بر این پل‌ها با هماهنگی پلیس راهور، مسیر موقتا مسدود شده و عملیات پایدارسازی پایه‌های پل رودخانه کن در حال انجام است. وی در ادامه افزود: نیروهای عملیاتی مربوطه از بخش‌های مختلف شهرداری تهران در ساعات اولیه ریزش پل راه‌آهن ضمن حضور در محل، اقدامات گسترده‌ای را برای کنترل و جلوگیری از فرسایش بیشتر رودخانه در محل پل‌های سه گانه تندرو و کندروی بزرگراه فتح آغاز کردند.

وی ادامه داد: با وجود شدت رو به افزایش سیلاب و در نتیجه آسیب دیدگی جدی پایه‌های پل فتح، از ریزش آنی عرشه پل‌ها و توسعه آن به فضاهای شهری مجاور ممانعت به عمل آمد.به گفته معاون شهردار تهران خوشبختانه حضور بموقع عوامل شهرداری تهران و توجه لازم به تبعات منفی ناشی از ریزش پل راه‌آهن و توسعه آب شستگی بستر رودخانه به سمت بالادست منجر به انسداد پل‌های مزبور در همان ساعات اولیه و تأمین ایمنی کامل شهروندان و خودروهای عبوری شد.

وی در ادامه از شهروندان تهرانی که قصد عبور از این محور را دارند خواست تا به تابلوهای ترافیکی و علائم راهنمای نصب‌شده در مسیر منتهی به این محل توجه ویژه داشته باشند تا در انتخاب مسیر جایگزین دچار مشکل نشوند.

کد خبر 191447
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز