مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۶
۰ نفر

گروه شهری: همزمان با آغاز‌ماه محرم و ایام سوگواری امام‌حسین(ع) دهمین نمایشگاه عطر سیب که با هدف کمک به هیئت‌های مذهبی برپا شده بود، به‌کار خود پایان داد.

جشنواره پاییزه پیاده راه های تاریخی تهران

این نمایشگاه که از 16 آبان در محل بوستان ولایت تشکیل شده بود با استقبال 17870 هیئت مذهبی تهران مواجه شد.
عباد‌الله رمضانی مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران در گفت‌وگو با همشهری با اشاره به روند برگزاری نمایشگاه عطر سیب گفت: دهمین نمایشگاه کمک به هیئت‌های مذهبی در فضایی به وسعت 20هزار مترمربع در ضلع جنوبی بوستان ولایت در هشت سالن به ارائه خدمات و امکانات مذهبی پرداخت.

در این نمایشگاه کمک شهرداری تهران نسبت به نمایشگاه عطر سیب نهم دو برابر شد. در سال گذشته شهرداری تهران مبلغ سه‌میلیارد تومان به هیئت‌ها کمک کرد که امسال این رقم به شش‌میلیارد تومان رسید.علاوه بر بخش‌های صوتی تصویری، غذایی، تجهیزات جانبی، فرهنگی و تبلیغاتی امسال سازمان میادین میوه و تره‌بار و فروشگاه شهروند هم در تجهیز هیئت‌های مذهبی سهیم شدند. توزیع بن‌کارت‌های مختلف میان هیئت‌ها و تخفیف 15تا 30درصدی از دیگر امتیازات شهرداری تهران برای هیئت‌های مذهبی بود که باعث مراجعه بیشتر از پیش‌بینی دستجات مذهبی به نمایشگاه عطر سیب شد. در سال90 حدود 15هزار هیئت در نمایشگاه شرکت کردند و پیش‌بینی می‌شد این رقم برای سال‌جاری 16هزار باشد.


همچنین سال گذشته شهرداری برای برپایی هیئت‌ها 150تا 200هزار تومان کمک هزینه درنظر گرفته بود که این رقم در سال‌جاری تا 400هزار تومان افزایش یافت.به گفته رمضانی در سال گذشته عرضه امکانات به هیئت‌ها محدود بود اما امسال تنوع و کیفیت امکانات عرضه شده افزایش یافت تا جایی که بالغ بر 70غرفه در هشت سالن برای تجهیز هیئت‌ها درنظر گرفته شد. وی افزود: امسال با حضور غرفه‌هایی از فروشگاه شهروند اقلام ضروری هیئت‌ها که به سختی در بازار تهیه می‌شود،

در اختیار آنان قرار گرفت تا برای پذیرایی از سوگواران حسینی مشکلی ایجاد نشود. رمضانی همچنین محل نمایشگاه امسال را از موارد متفاوت و اثرگذار نمایشگاه دهم ذکر کرد و گفت: با انتخاب بوستان ولایت هیچ مشکلی برای مراجعه، پارک و حمل‌ونقل اقلام مورد نیاز هیئت‌ها پیش نیامد.

برنامه‌های جنبی از دیگر بخش‌های متفاوت نمایشگاه دهم نسبت به گذشته بود که مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران در این‌باره اظهار کرد: ما با برگزاری نشست‌های معرفتی که رؤسای هیئت‌های مذهبی در آن حضور یافتند، گامی برای فرهنگسازی‌ عزاداری صحیح برداشتیم تا قدمی کوچک در برگزاری سوگواری درست داشته باشیم.

کد خبر 191443
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز