چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: یک فروند جنگنده رژیم صهیونیستی احمد الجعبری، فرمانده گردان‌های شهید عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) را در غزه به شهادت رساند.

حمله

به گزارشایسنا، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، صلاح بردویل، از رهبران جنبش حماس تصریح کرد که جنگنده‌های صهیونیستی (چهارشنبه) مرکز نوار غزه را بمباران کردند و خودروی حامل الجعبری فرمانده گردان‌های قسام را هدف قرار داده و وی را به شهادت رساندند.

رژیم صهیونیستی عصر امروز مسئولیت این ترور را بر عهده گرفت و آفیخای ادرعی، سخنگوی ارتش عبری اعلام کرد که الجعبری در یک حمله دقیق در خودروی خود هدف قرار گرفته و به شهادت رسید.

وی همچنین از حمله ارتش عبری به مراکز مقاومت در غزه و تلاش برای وارد کردن ضربه سنگین به جنبش حماس و دیگر گروه های مقاومت خبر داد.

در همین حال، بی‌بی‌سی گزارش داد، فرمانده شاخه نظامی جنبش حماس و دست‌کم دو تن دیگر در حمله هوایی اسرائیل به غزه کشته شدند.

رژیم صهیونیستی مدعی است، دلیل هدف قرار دادن الجعبری این بود که او برای مدت طولانی، فعالیت‌های «تروریستی» داشت.

سخنگوی ارتش اسرائیل به بی‌بی‌سی گفت که نزدیک به 20 نقطه در غزه هدف حمله قرار گرفته است. او نابودی ظرفیت‌های پرتاب موشک در منطقه را هدف اصلی این حمله‌ها خواند.

او اضافه کرد: در عملیات علیه حماس، جهاد اسلامی و دیگر سازمان‌ها دو هدف دنبال می‌شود: محافظت از غیرنظامیان اسرائیلی و هدف قرار دادن ظرفیت‌های این سازمان‌ها.

اسرائیل پیش از این هم چندین مقام ارشد از حمله شیخ احمد یاسین، بنیانگذار حماس را در عملیاتی مشابه هدف قرار داد.

از چهار سال پیش تا کنون احمد الجعبری بلندپایه‌ترین مقام حماس است که توسط اسرائیل به شهادت رسیده است.

الجعبری که ۴۶ سال داشت، فرمانده گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس در غزه بود.

شین‌بت، سازمان اطلاعات داخلی اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرده است: الجعبری، مسئول عملیات نظامی و حملات علیه اسرائیل بود و حذف او، پیامی برای مقامات حماس در غزه است که اگر همچنان به تشویق و تبلیغ علیه اسرائیل ادامه دهند، آسیب خواهند دید.

صائب عریقات، از مقامات تشکیلات خودگردان فلسطینی این حمله را به شدت محکوم کرد و گفت که مسئولیت عواقب این اقدام به طور کامل متوجه اسرائیل خواهد بود.

کد خبر 191346
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز