در آستانه فرا رسیدن‌ماه محرم، ضریح جدید مرقد حرم مطهر حضرت امام حسین(ع) با هواپیما از ایران برای نصب به عراق منتقل شد.

کربلا

براساس این گزارش، این ضریح مطهر که در مدت چهار سال به‌دست هنرمندان برجسته کشورمان و با طراحی و نظارت استاد محمود فرشچیان ساخته شد، با هواپیما به فرودگاه نجف اشرف منتقل شد.

در مراسمی که به‌منظور تحویل گرفتن این ضریح مطهر برگزار شد مسئولان تولیت‌های عتبه‌های علوی، حسینی، عباسی و بعثه مقام معظم رهبری حضور داشتند. 70 درصد از قطعات ضریح جدید ‌ به نجف اشرف انتقال یافت و یک شب در کنار مرقد مطهر امام علی (علیه السلام) نگهداری شد. ضریح جدید دیروز در میان استقبال مسئولان و عاشقان اهل‌بیت (علیهم‌السلام) به کربلای معلی منتقل شد. این ضریح با طراحی و نظارت محمود فرشچیان هنرمند پیشکسوت نگارگری ایران، ‌با خوشنویسی سیدمحمد حسینی موحد و قلمزنی گروهی به سرپرستی خدادادزاده در کارگاه نجاری آستانه مقدسه در شهر قم ساخته شده است.

این ضریح در مساحت 22.86مترمربع با ابعاد5.04×7.34و ارتفاع4.49متر با 20پنجره ساخته شده که در آن از طلای ۱۸عیار، نقره، مس، استیل و چوب ساج استفاده شده است. برای تاج ضریح و خطوطی که روی ضریح نقش می‌بندد از طلای خالص با عیار ۲۱ استفاده شده است. این ضریح با حضور 85نفر از هنرمندان اصفهانی، شیرازی و قمی ساخته شده که کار قلمزنی روی نقره را استادان اصفهانی در قم انجام داده‌اند.

کد خبر 191331
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز