همشهری آنلاین: رئیس جمهور گفت: اگر کسی در منصب نمایندگی ملت ایران در تراز شایستگی مردم ایران عمل نکند، این ملت مانند یک رودخانه عظیم و زلال است که همه آلودگی‌ها، بداخلاقی‌ها و خودخواهی‌ها را از دامن خود پالایش کرده و بیرون می‌کنند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمود احمدی‌نژاد چهارشنبه 24 آبان ماه در دومین اجلاس وحدت و انسجام ملی جوانان ایران اسلامی با بیان این مطلب افزود: ملت ایران به دنبال استقرار عدالت، پاکی و صلح در همه جهان است و در این مسیر با مراقبت از خود همه آلودگی‌ها را پاک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه امروز در دنیا اقوام و مذاهب گوناگون در حال تفرقه و جدال هستند، گفت: جنگ‌ها، تبعیض‌ها و دشمنی‌ها بخاطر این است که گروهی از انسان‌ها، انسان کامل و حقیقت وجودی او را فراموش کرده و به جای روی آوردن به او، به سلطه‌طلبی و زورگویی روی آوردند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: مرزبندی‌ها، تفرقه‌ها و تقسیم‌بندی‌ها در مسیر رسیدن به عدالت و سعادت معنایی ندارد و همه این تعصبات و مرزبندی‌ها از ناحیه غفلت از انسان کامل و پیروی از شیطان است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه امروز در جهان عده‌ای برای خود حکومت راه انداخته و ادعاهای سیاسی و مذهبی گوناگون دارند، گفت: آن کسانی که به دنبال سعادت بشر هستند باید در مسیر وحدت و همدلی میان ملت‌ها و گردآوری آنان حول پرچم توحید و عدالت و انسانیت تلاش کنند، نه اینکه به دنبال فاصله و ایجاد کینه و درگیری میان انسان‌ها باشند.

کد خبر 191306
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز