احمد مسجدجامعی عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران صبح دیروز در جلسه علنی این شورا خواستار توجه فوری به خانه تاریخی اتحادیه شد.

به گزارش همشـــهری، احمد‌ مسجدجامعی با اشاره به ارزش بنای عامری‌های تهران که به شکل اضطراری به ثبت ملی رسیده است، گفت: پس از تذکر شورای شهر تهران و دوستداران میراث فرهنگی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به شکل اضطراری این خانه تاریخی را ثبت کرد.

وی گفت: ارزش فرهنگی بنای تاریخی عامری‌ها از زندان قصر تهران کمتر نیست و این ظرفیت ارزشمند در خاته تاریخی اتحادیه که هویت تاریخی شهر تهران است نیز مشاهده می‌شود. وی اضافه کرد: از سازمان میراث فرهنگی می‌خواهم که نسبت به ثبت ملی این خانه تاریخی اقدام کند و شهرداری منطقه12نیز توجه داشته باشد که تخریب خانه عامری‌ها و تخریب خانه اتحادیه را پیگیری کند.

مسجد جامعی همچنین نسبت به‌احتمال طرح شکایت دوباره مالک خانه عامری‌ها مبنی بر ثبت اضطراری این خانه و خروج آن از ثبت ملی هشدار داد و گفت: ثبت فوری خانه تاریخی عامری‌ها توسط سازمان میراث فرهنگی اقدام ارزشمندی بود. وی بااشاره به تخریب شیروانی خانه تاریخی عامری‌ها افزود: کنار این خانه تاریخی بنای مرکز جهانی تجارت در حال ساخت است و این احتمال وجود دارد که این خانه نیز تخریب شود.

خانه تاریخی عامری ها پس از آن که کمیته پیگیری خانه های تاریخی شهر تهران از تخریب بخش هایی از سقف آن توسط مالک خبر داد با تلاش دوستداران میراث فرهنگی شهر تهران و تذکر جدی شورای شهر تهران از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به صورت اضطراری به ثبت ملی رسید.

کد خبر 191232

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز