شهردار تهران با اشاره به اهمیت وحدت، امید و اطمینان‌بخشی به آینده اظهار کرد: باید دقت کنیم که وحدت، اساس کار است، اما امروز تعابیر مختلفی از آن می‌شود و من بارها گفته‌ام در نظام اسلامی از نگاه سیاسی وحدت حول ولایت موضوعیت دارد و هر وحدتی جز این بزرگ‌ترین تفرقه است.

به گزارش تهران‌سما محمدباقر قالیباف در مراسم رونمایی از کتاب «بینش مطهر در تفسیرالمیزان» با تأکید بر اهمیت برگزاری این مراسم اظهار کرد: انقلاب و حضرت امام (ره) برای ما یک نعمت بود چرا که این مرد جز برای خداوند کلامی نگفت و گامی برنداشت و به برکت او امروز همه ما از رژیم طاغوت نجات یافته و به سمت نور هدایت شدیم. وی افزود: در رژیم طاغوت زمانی که 12سال داشتم افرادی مانند شهید هاشمی‌نژاد بودند که دغدغه جوانان و نسل آینده را از شناخت دقیق به معرفت و باورهای دینی داشتند و مراکزی وجود داشت که هرگاه کسی احساس نیاز می‌کرد می‌توانست شبهات خود را در این جلسات بدون حب و بغض، بدون ترس و بدون برچسب‌خوردن و ‌قبیله‌گرایی مطرح کند و از افراد کاملا چپ الحادی گرفته تا افراد مذهبی در آن حضور می‌یافتند. قالیباف تصریح کرد: از غفلت‌های بزرگ ما بعد از انقلاب این بود که احساس کردیم چون ما انقلاب کرده‌ایم و نظام اسلامی است می‌توانیم مساجد را رها کنیم اما امروز مشکلات بسیاری برایمان رقم خورده و همچنین حوزه فکر و اندیشه را نیز رها کردیم و این بخش امروز جولانگاه افکار الحادی شده است.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: احساس کردیم زیاد به حوزه اندیشه نیاز نداریم به این ترتیب از جایی واماندیم و از جایی درماندیم. وی افزود: بی‌شک هم حضرت امام‌(ره) و هم مقام معظم رهبری نیز بر این موضوع تأکید داشته‌اند که پایه‌های انقلاب و نظام فکری نظام مقدس جمهوری اسلامی مبتنی بر تفکر شهید مطهری و آنقدر عمیق است که می‌تواند علاوه بر اینکه به پرسش‌های چهاردهه قبل پاسخ دهد امروز نیز جوابگوی ما باشد و این وظیفه ماست که آن را دنبال کنیم.

قالیباف تصریح کرد: در شهرداری بر موضوع کارآمدی در نظام اسلامی همواره تأکید داشته‌ام و معتقدم چون در نظام اسلامی هستیم باید مردم ابعاد آن را جاری و ساری در زندگی روزمره خود و در ابعاد مادی و معنوی ببینند. وی، عدم‌اجرای مطلوب عدالت را از دیگر توجهات آسیب‌شناسانه شهید مطهری دانست و گفت: باید بدانیم حکومت کفر پابرجاست اما حکومت ظلم پابرجانیست و ما نمی‌توانیم بگوییم چون بسیجی و اسلامی هستیم می‌توانیم حق کسی را ضایع کنیم و این برخلاف باورهای دینی و سنت‌های الهی است و هیچ‌کس حق ندارد ظلم کند. وی استحاله معنوی را از دیگر خطرات مطرح شده از سوی شهید مطهری عنوان کرد و افزود: با گذشت زمان فراموش می‌کنیم که نیت‌های قبلی‌مان چه بوده است؛

در زمان افتتاح زندان قصر به مکانی که شهید نواب به شهادت رسیده بود رفتیم و این را یادآوری کردیم که زمانی که در بازجویی‌ها از ایشان پرسیدند که اگر نظام اسلامی شود می‌خواهی چه کنی جواب داد افتخار می‌کنم رفتگر آن نظام باشم. اما امروز، نظام اسلامی شده است و من به جای رفتگر، شهردار شده‌ام اما چه نیتی دارم؟ نیت من همان نیت شهید نواب است؟ امروز نیت‌ها در حوزه کاری متفاوت شده و این همان استحاله معنوی است که خطر بزرگی است و می‌بینیم هرجا اتفاق افتاده سر از ناکجاآباد درآورده‌ایم.

وی با اشاره به اهمیت اعتدال و میانه‌روی گفت: دین ما دین وسط است و افراط و تفریط نباید کرد. از اول انقلاب تا امروز هم می‌بینیم افرادی را که دچار افراط و تفریط شده‌اند. آنها الان کجایند؟ ما باید از این موضوع درس بگیریم. شهردار تهران افزود: همانطور که در اعتیاد یک جوان به دلایل مختلف مانند فراهم‌نکردن فضای کار یا پشت کنکور ماندن و... مقصر هستیم - هرچند خود او و خانواده‌اش هم مقصر هستند- باید بدانیم که افراد با آلودگی فکری هم داریم و باید تلاش کنیم تا این مشکلات حل شود و کار جدی در این زمینه انجام دهیم.

کد خبر 190992
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز