گروه شهری: دیروز در جلسه شورای شهر تهران زمان بهره‌برداری از زیرگذر عابر پیاده چهارراه ولیعصر یک‌ماه دیگراعلام شد.

گذر گاه

به گزارش روابط عمومی شورای شهرتهران علیرضا دبیر عضو هیأت رئیسه شورا در جلسه دیروز شورای اسلامی شهرتهران حضور شهردار منطقه شش در جلسه شورا را مغتنم شمرد و از وی درباره مشکلات به‌وجود آمده درچهار راه ولیعصر، توضیحاتی را خواستار شد. سلیمانی شهردار منطقه‌شش نیز ضمن اعلام این خبر که زیرگذر عابر پیاده چهارراه ولیعصر تا یک‌ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید گفت:

البته درجریان حفر بخش پایانی این زیرگذر در محور جنوبی خیابان انقلاب، مسیر لوله اصلی آب به قطر یک متر وجود دارد که سازه نگهبان زیرگذر از زیر این لوله عبور می‌کند، برای آنکه به این خط لوله آسیبی وارد نشود با همکاری راهنمایی و رانندگی حدود یک هفته مسیر عبوری قبل از خیابان فلسطین تا چهار راه ولیعصر بسته خواهد بود تا عملیات حفر تونل زیرگذر به اتمام برسد.
وی به اعضای شورای شهر اطمینان داد که این موضوع در طول یک هفته به اتمام خواهد رسید.

دیروز همچنین یک فوریت لایحه حذف بخشی از مصوبه «ساماندهی سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری تهران» به تصویب رسید.اعضای شورای اسلامی شهرتهران به یک فوریت لایحه حذف بندی از مصوبه ساماندهی سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته شهرداری تهران رأی دادند. شهرداری تهران در این لایحه خواستار حذف ادغام دو شرکت کنترل کیفیت هوا و کنترل ترافیک شده بود.
جعفر تشکری هاشمی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در دفاع از ضرورت استقلال دو شرکت مورد اشاره گفت: تنها تقاضای ما از شورای شهر این است که ادغام و واگذاری دو شرکت کنترل کیفیت هوا و کنترل ترافیک را مورد تجدید نظر قرار دهد.

از نظر تشکری هاشمی این شرکت ازجمله مجموعه‌هایی است که فعالیت‌های بین بخشی با دستگاه‌های اجرایی ازجمله نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی و. . . دارد و از سوی دیگر نقش این شرکت در اطلاع‌رسانی ترافیکی به‌ویژه در مواقعی که بنا به مصلحت‌اندیشی‌ها باید اطلاعات معابر شهری در اختیار برخی نهادها قرار گیرد بسیار حائز اهمیت است.

به گفته تشکری هاشمی، شرکت کنترل کیفیت هوا نیز به‌عنوان شرکتی کوچک اما با بازدهی علمی و کارشناسی گسترده در زمینه محیط‌زیست است که به‌صورت تخصصی زوایای پنهان آلودگی‌های شهر تهران وآلاینده‌ها را موشکافی و رصد می‌کند.معاون حمل ونقل و ترافیک از اعضای شورای شهر خواست تا در بررسی متن اصلی لایحه فوق، به نیاز معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران به این دو شرکت توجه ویژه داشته باشند چرا که مأموریت‌های سازمان با وجود این دو شرکت معنا پیدا خواهد کرد.

کد خبر 190990
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز