یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: اگر شما هم از جمله افرادی هستید که در فیس‌بوک دوستان آنلاین بسیاری دارید و برای تعداد زیاد این دوستان اینترنتی به خود افتخار می‌کنید باید بدانید که استفاده طولانی مدت از این سایت شما را چاق و تنبل و بی‌پول می‌کند.

facebook

روانشناسان می‌گویند: این موفقیت ظاهری در برقراری ارتباط با تعداد زیادی از دوستان شبکه‌ای درواقع یک پیامد روانی ناخواسته دارد به این شرح که در کاربران دائمی فیس‌بوک معمولا حس نیاز به خویشتن‌داری و کنترل روی خواسته‌ها و تمایلات کاهش پیدا می‌کند و به همین دلیل این افراد به ولخرجی کردن و مصرف غذای آماده، تنقلات ناسالم و فست‌فودها گرایش خیلی بیشتری پیدا می‌کنند.

به نوشته روزنامه دیلی‌میل، دکتر کیت ویلکوکز، استادیار دانشگاه کلمبیا در این باره می‌گوید: مردم به سادگی صفحه فیس‌بوک را باز می‌کنند و به راحتی با هم ارتباط می‌گیرند و این کار در لحظه به آن‌ها احساس بهتری می‌دهد و اعتماد به نفس آن‌ها را بالا می‌برد اما همین افزایش اعتماد به نفس کاذب در نهایت موجب کاهش حس خویشتن‌داری می‌شود. این کاهش حس خویشتن‌داری نیز به ناپرهیزی و افراط کردن در عادات ناسالم و مضر منجر می‌شود.

نتایج این بررسی تایید می‌کند کاربران پروپا قرص فیس‌بوکی معمولا شاخص‌ توده بدنی بیشتری دارند، زیادتر می‌خورند، بیشتر پول خرج می‌کنند و کمتر پس‌انداز می‌کنند.

کد خبر 190941
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز