گروه حوادث: چهار دزد دریایی که در حمله به لنج صیادی، ملوان‌های ایرانی و پاکستانی را گروگان گرفته بودند، با تلاش ملوان‌ها و همکاری نیروی دریایی هلند دستگیر شدند.

گروگانگیری

متهمان اواخر هفته گذشته در دادگاهی در هلند محاکمه شدند و احتمال می‌رود که به تحمل چندسال حبس محکوم شوند. سوم آبان‌ماه امسال یک لنج صیادی که تعدادی ملوان ایرانی و پاکستانی سرنشینان آن بودند در حال عبور از آب‌های بین‌المللی بود که هدف حمله دزدان دریایی قرار گرفت. دزدان درحالی‌که سوار بر قایق‌های تندرو بودند به سمت لنج صیادی تیراندازی کردند و بعد از به قتل رساندن یکی از ملوان‌ها، وارد لنج شدند.

مردان مسلح با گروگان گرفتن 25نفر در داخل لنج، شروع به حرکت کردند و قصد داشتند از این لنج برای حمله به کشتی‌های باری استفاده کنند اما در نزدیکی سواحل سومالی، یک ناو جنگی هلندی که برای حفظ امنیت کشتی‌های تجاری عازم مأموریت شده بود متوجه ماجرا شد. ناو هلندی برای بازرسی به سمت لنج صیادی شروع به حرکت کرد اما دزدان مسلح به محض مشاهده ناو هلندی شروع به تیراندازی کردند. لحظاتی بعد بین دزدان و تفنگداران مستقر در ناو هلندی درگیری مسلحانه درگرفت. دزدان که توان مقاومت در برابر تفنگداران را نداشتند تصمیم به فرار گرفتند اما پیش از آنکه همه آنها موفق به فرار شوند، ملوانان ایرانی و پاکستانی که از سوی آنها گروگان گرفته شده بودند با تعدادی از آنها درگیر شدند. در جریان این درگیری که چند دقیقه طول کشید، ملوانان توانستند شش نفر از دزدان دریایی را خلع سلاح و دستگیر کنند.

همزمان با فرار دزدان، ملوانان آزاده شده به همراه شش دزد دریایی دستگیر شده به ناو هلندی منتقل شدند و آنهایی که در این حادثه دچار جراحت شده بودند، تحت درمان قرار گرفتند. به‌دنبال این حادثه، دزدان دستگیر شده به هلند انتقال یافتند و ملوانان بعد از انتقال به تانزانیا، از آنجا راهی کشورهای خود یعنی ایران و پاکستان شدند. با انتقال دزدان به هلند از آنجایی که دو نفر از آنها سن و سال کمی داشتند، آزاد شدند و چهار متهم دیگر اواخر هفته گذشته در دادگاه پای میز محاکمه قرار گرفتند. محاکمه این متهمان در دادگاه ادامه دارد و احتمال می‌رود که دزدان از سوی دادگاه به تحمل چند سال حبس محکوم شوند.

کد خبر 190814
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز