همشهری آنلاین: با وجود رکود نسبی در بخش خرید و فروش مسکن، اجاره بها با کاهش قیمت مواجه نشده است و مالکان حاضر به تعدیل قیمت‌ها در این بخش نیستند.

اجازه بهای آپارتمان‌های زیر 40 متری در برخی مناطق تهران به نقل از مهر در جدول زیر درج شده است.

مکان

متراژ

مشخصات

اجاره بها

رسالت کرمان جنوبی

36 متری

طبقه دوم - یک خوابه - آسانسور - انباری

28 میلیون تومان رهن کامل

میدان شکوفه

37 متر

9 ساله و یک خوابه

10 میلیون رهن و 300 هزار تومان اجاره

ظفر

35 متری

 

18 میلیون تومان رهن و و 500 هزار تومان اجاره

خیابان ایران

38 متری

دارای انباری

15 میلیون تومان رهن و 150 هزار تومان

آزادی اول کارون

40 متری

یک خوابه با پارکینگ

25 میلیون تومان

خیابان جیحون

40 متری

 

10 میلیون تومان رهن و 280 هزار تومان

بزرگراه رسالت

سوئیت 41 متری

با پارکینگ

25 میلیون تومان رهن

باوجودی که بازار مسکن از تابستان در رکود نسبی فرورفته است اما قیمت‌ها به خصوص در بخش اجاره بها نه تنها کاهشی نداشتند بلکه مالکان در برخی از قراردادها پیشنهاد افزایش قیمت هم می‌دهند.

در واقع برخی از مستاجران که در این موقع از سال باید قرارداد خود را تمدید کنند، با مالکانی مواجه شده‌اند که بهانه گرانی برخی از کالاها، برای تمدید قرارداد رقم‌های بالاتری را عنوان می‌کنند و حتی برخی از آنها که در سال‌های گذشته افزایش اجاره بهای چندانی نداشتند، در این مدت به یکباره قیمت‌ها را افزایش داده‌اند.

البته مسئولان وزارت راه و شهرسازی معتقد هستند که با افتتاح واحدهای مسکن مهر در اواخر امسال و سال آینده، بازار اجاره بها در تهران تا حدود زیادی کنترل می‌شود و سال 92، تغییرات زیادی در بخش اجاره نشینی به همراه خواهد داشت.

فعالان بازار مسکن دو وضعیت را برای اجاره بها در سال آینده پیش بینی می‌کنند؛ ابتدا افتتاح‌های مسکن مهر که می‌تواند بخشی از تقاضای اجاره را پوشش دهد و از سوی دیگر، گرانی اجاره نشینی که بخش زیادی از مستاجران را تحت تاثیر قرار خواهد داد که به طور حتم اگر واحدهای مسکن مهر تحویل داده شود تاثیر زیادی را در این بخش خواهد گذاشت.

کد خبر 190810
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز